راه اندازی آکادمی فوتبال در مجموعه ورزشی استادیوم تختی گنبدکاووس در حالی انجام شده که هیئت های ورزشی فعال و ورزشکاران آن از بی زمینی برای تمرین ناراضی هستند.

بی خانمانی ورزشکاران گنبدی/ همه رشته‌ها فدای آکادمی فوتبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مجموعه ورزشی استادیوم تختی شهرستان گنبدکاووس از طریق مزایده به صورت بلند مدت به بخش خصوصی واگذار شده تا آکادمی فوتبال در گنبدکاووس راه اندازی شود اما این شروع شاید به قیمت تمام شدن انگیزه ورزشکاران رشته‌های فعال دیگر در مجموعه شود.

هر چند شنیده‌ها حاکی از آن است که مدت زمان واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی معلوم نیست. یکی از ۱۵ سال می‌گوید و عده‌ای از ۲۰ سال و ۲۵ سال حرف می‌زنند.

استاندار گلستان هم در حالی در دیدار اسفند ماه سال گذشته خود با صادق درودگر سرمایه گذار آکادمی بین المللی فوتبال در گنبدکاووس گفته است که «سرمایه گذاری در حوزه ورزش زمینه نشاط اجتماعی را فراهم می‌آورد و ما از سرمایه گذاران این حوزه حمایت می‌کنیم و هرگونه همکاری با سرمایه گذاران ورزشی در استان انجام می شود» اما اگر وی در محل تمرینات دوومیدانی کاران گنبدی و سایر رشته‌ها حاضر شود آن وقت متوجه می‌شود حمایت از بخش خصوصی نباید به قیمت از بین رفتن رشته‌های دیگر و نوجوانان و جوانان با انگیزه شود.

تابلو آکادمی بین المللی فوتبال در شهرستان گنبد کاووس توسط صادق درودگر بر سر در استادیوم تختی نصب شد و قرارداد آکادمی با حضور برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان استان منعقد شده است.

حالا ورزشکاران گنبدی که در این مجموعه سالیان سال فعالیت می‌کردند در حال بستن کوله بار خود بلاتکلیف و بدون انگیزه هستند.

ورزشکاران فعال در استادیوم تختی همگی از شرایط به وجود آمده ناراضی هستند و نمی‌دانند برای پیگیری ادامه تمرینات خود باید چه کنند.

استادیوم تختی نباید در انحصار یک رشته ورزشی باشد

اداره ورزش و جوانان این شهرستان زمین مجموعه ورزشی آزادی گنبدکاووس را به آنها پیشنهاد داده است این در حالی است که این زمین نه تنها امنیت مناسب را برای تمرینات به خصوص بانوان ندارد بلکه هزینه‌های رفت و آمد هم در طول ماه برای ورزشکاران گران تمام می‌شود.

رئیس هیئت دوومیدانی گنبدکاووس به خبرنگار مهر گفت: به هیئت‌های مستقر در استادیوم تختی دستور داده شده است که تخلیه و به استادیوم آزادی نقل مکان کنند.

منصور آق با بیان اینکه قدمت حضور دوومیدانی در این استادیوم به بیش از ۴۰ سال می‌رسد، ادامه داد: نباید این استادیوم در انحصار یک رشته ورزشی و تنها فوتبال باشد و سابقه حضور سایر رشته‌های ورزشی نادیده گرفته شود و ورزشکاران این رشته قربانی شوند.

وی افزود: استادیوم آزادی فاقد زیر ساخت‌ها و امکانات ضروری برای رشته دوومیدانی است، زمین چمن آن مصنوعی و قابلیت پرتاب‌ها ندارد و چاله و دورخیز پرش آن هم بدون تخته پرش و ماسه نرم است.

اسم آکادمی فوتبال برای مسئولین برد تبلیغاتی بیشتری دارد

رئیس هیئت تیراندازی با کمان گنبد کاووس هم با بیان اینکه اسم آکادمی فوتبال برای مسئولین جهت تبلیغات برد بیشتری دارد، گفت: استادیومی که ورزشکاران زیادی در آن فعالیت می‌کردند به قیمت از بین رفتن انگیزه ورزشکاران و به صورت مفت به بخش خصوصی واگذار شد.

محمد بهرامن ادامه داد: به هزار سختی و با مشکلات بسیار زیادی زمین چمن تیراندازی با کمان را در اینجا با هزینه زیادی آماده کردیم و حالا باید این مکان را تخلیه کنیم.

وی تصریح کرد: با صحبت‌های بسیار زیادی که با مسئولین داشته و با توجه به اینکه تهیه مثل این زمین برای ما سخت است موافقت‌هایی برای ما انجام شده است که فعلاً باشیم اما چیزی مشخص نیست.

بهرامن افزود: نمی دانم اسم پهلوان تختی چه مشکلی داشت که آکادمی را به نام دیگری تغییر دادند و اسم استادیومی که همه گنبدی‌ها با آن خاطره دارند را به نام آکادمی شخصی یک نفر عوض کردند.

وی ادامه داد: با این آکادمی چه اتفاقی می‌خواهد برای فوتبال گنبد بیفتد؟ ما الان در فوتبال کجا هستیم؟ قرار نیست برای رسیدن به یک موفقیت ورزشکاران رشته‌های دیگر را از بین ببریم.

استادیوم تختی را به دلایل نامعلوم متروکه اعلام کردند

رئیس هیئت تنیس روی میز هم با بیان اینکه گویا مسئولین استانی از این آکادمی فوتبال حمایت می‌کنند، به خبرنگار مهر گفت: این مکان بیش از ۴۰ سال است که در اختیار تنیس روی میز بوده و الان باید مکان را تخلیه کنیم.

حسین یونسی افزود: چند سالن جدید برای تمرینات و آموزش به ما پیشنهاد شده است که اصلاً شرایط مناسبی ندارد و باید خودمان در جای دیگری از شهر دنبال یک سالن اجاره ایی باشیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق برای ما اصلاً خوب نیست و بقیه هیئت‌های فعال هم شرایطی بدتر از ما دارند، تصریح کرد: زمانی که کرونا در همه شهرها به صورت جدی مطرح شد به مدت چند ماه اجازه تمرین داده نشد و ورزشکاران هم تمرینات خود را در مجموعه دنبال نکردند.

یونسی ادامه داد: همان زمان از شرایط سو استفاده شد و عکس‌ها و فیلم‌هایی تهیه شد که این زمین را متروکه اعلام کردند تا بتوانند به بخش خصوصی واگذار کنند. در حالی که قبل از کرونا این استادیوم فعال بود و بسیار رونق داشت.

استادیوم تختی به مدت ۲۰ سال به بخش خصوصی واگذار شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس از واگذاری استادیوم تختی بر اساس ماده ۲۷ در بلند مدت به بخش خصوصی صحبت کرد و به خبرنگار مهر گفت: استادیوم تختی در دو سال اخیر به اجاره بخش خصوصی نرفته بود و در جایی اعلام نکرده‌ایم که این استادیوم متروکه است. این استادیوم آنقدر علاقه مند به ورزش دارد و در بهترین نقطه شهر است که نمی‌تواند متروکه باشد.

حجت الله یوسفی با بیان اینکه این قرارداد ۲۰ ساله است، ادامه داد: براساس این قرارداد طی نزدیک به دو سال اقدامات بهسازی مجموعه باید انجام شود و ۳ زمین مصنوعی احداث شده و یک ساختمان اداری برای کنفرانس و بخش آموزشی به همراه یک استخر هم ساخته شود و ماهانه مبلغ سه میلیون تومان واریزی داشته باشند.

رشته‌های ورزشی فعال را قربانی یک رشته نمی‌کنیم

وی ادامه داد: ما باید قبول کنیم که در موضوع ورود بخش خصوصی اگر راهکارهای ورود و استفاده را صحیح در نظر بگیریم مساله درستی است و قرار نیست با ورود بخش خصوصی اتفاق ناخوشایندی بیافتد و اصلاً دنبال این نیستیم که هیأت‌های خود را از آن مجموعه بیرون ببریم تا بخش خصوصی منتفع شود.

یوسفی خاطر نشان کرد: برای همه هیئت‌های موجود در استادیوم تختی که قرار است در جای دیگری اسکان پیدا کنند همه شرایط را در نظر می‌گیریم، ما نمی‌خواهیم که چند رشته ورزشی خود را برای یک رشته از بین ببریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در سال‌های گذشته به دلیل بهسازی اطراف برج قابوس چندین مکان سرپوشیده ورزشی از بین رفت و رشته‌های فعال در آن مکان مثل وزنه برداری، تکواندو و کاراته نتوانستند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی هیئت‌های دوومیدانی، تیراندازی با کمان و تنیس روی میز به جا و به حق است، افزود: پولی که ماهانه واریز می‌شود قطعاً برای هیئت‌هایی است که در مجموعه فعال بودند.

زیر ساخت‌های استادیوم آزادی را برای هیئت دوومیدانی مهیا می‌کنیم

یوسفی در خصوص آماده سازی زیر ساخت‌ها در استادیوم آزادی افزود: برای دوومیدانی کاران شرایط و زیر ساخت‌ها را در استادیوم آزادی آماده می‌کنیم تا شرایط تمرینی مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در داخل شهر برای تنیس روی میز پیگیر سالن هستیم و حداقل نصف اجاره سالن را در اختیار هیئت تنیس روی میز قرار می‌دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار