حمیدی گفت: تا پایان تیرماه ۱۰۰ لیتر آب برثانیه به ظرفیت آب شرب شهر گرگان افزوده می شود.

افزایش منابع تامین آب در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» عصر امروز (پنجشنبه 10 تیر) در گفتگو با خبرنگاران از افزایش منابع تامین آب شهر گرگان خبر داد و گفت: مردم باید همچنان صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: دو چاه بنا شد تا 15 تیر  توسط آب منطقه ای برای تامین آب شرب گرگان به ظرفیت افزوده شود و حجم 50 لیتر بر ثانیه آب شرب مورد نیاز گرگان را این چاه ها فراهم می کند و همچنین سه چاه دیگر نیز تا انتهای به ظرفیت 50 لیتر برثانیه به شبکه شرب گرگان افزوده خواهد شد.

 

حمیدی بیان کرد: از چاه های بخش خصوصی و کشاورزی که قابلیت شرب دارند نیز برای تامین آب شرب مردم گرگان استفاده می شود و  بر اساس آن 90 لیتر بر ثانیه به صورت اضطرار به شبکه شرب گرگان از این طریق افزوده می شود و با اجرای این طرح ها نیمی از مشکل کمبود آب شهر گرگان برطرف می شود.

 

وی به ضرورت صرفه جویی آب شرب توسط مردم تاکید کرد و افزود: تصمیم گرفته شده که مشترکان پرمصرف که بیش از 35 لیتر بر ثانیه آب مصرف می کنند اخطار و پس از آن آب شرب آنها قطع شود و در دستگاه های اجرایی که از آب شرب برای فضای سبز استفاده می کنند نیز قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: کارخانه هایی که از آب شرب استفاده می کنند از آب غیر شرب استفاده کنند و با آنها در غیر این صورت برخورد می شود.

 

حمیدی تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار و 750 لیتر برثانیه منابع آبی شرب  گرگان است و 470 لیتر بر ثانیه کمبود داریم که باید از محل صرفه جویی این تامین آب جبران شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار