مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبرداد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از استقبال سازمان برنامه و بودجه از انجام مطالعات طرح برداشت آب از دریا برای شرب و صنعت و کشاورزی در گلستان خبرداد.

موافقت با انجام مطالعات برداشت آب از دریا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، سیدمحسن حسینی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: برای مطالعات و طراحی‌های لازم در این خصوص نیازمند ۹ میلیارد تومان اعتبار هستیم. ظرف یک تا دو سال آینده می‌توانیم وارد فاز اجرایی شویم.

وی با اشاره به تقاضای ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب آب دریا، گفت: تقاضای شیرین سازی برای تأمین نیازهای شرب و سایر مصارف انجام شده که در مراحل نهایی صدور مجوز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: صدور مجوز نهایی شیرین سازی نیاز به موافقت سازمان محیط زیست دارد که البته محیط زیست بخش زیادی از مجوزهای آن را صادر کرده است، ضمن اینکه از ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب، حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آن مصرف خواهد شد و مابقی به دریا بر می‌گردد.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای گلستان، حسینی خاطرنشان کرد: در بخش روش‌های برداشت آب دریا، یکی از روش‌ها نصب تأسیسات در داخل دریا در فاصله و عمق مناسب است که برای شرب از این روش استفاده می‌شود. روش دوم هم احداث کانال از دریا به داخل استان مانند کانال مجتمع میگوی کنونی، البته با طول و عرض بیشتر است.

وی تصریح کرد: نیاز شیرین سازی در بخش شرب، صنعت، آبزی‌پروری، صنایع پیش‌بینی شده در منطقه آزاد اینچه‌برون، پرورش گیاهان شور پسند در شمال غرب استان و همچنین تقاضای بخش خصوصی برای شیرین احصا شده است.

حسینی بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، دکتر نوبخت با استقبال از این طرح، دستورات لازم برای تامین اعتبار مطالعاتی طرح فوق را صادر کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار