مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تقاضای شیرین سازی برای تامین نیازهای شرب و سایر مصارف انجام شده که در مراحل نهایی صدور مجوز است.

تقاضای شیرین سازی آب  در مراحل نهایی صدور مجوز است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید محسن حسینی اظهار کرد: مطالعات برداشت از آب دریا برای شرب و صنعت و کشاورزی در گلستان نیازمند ۹۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی افزود: در سرجمع پیش بینی ها دو میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب دریا تقاضا کرده ایم که برای مطالعات و طراحی های لازم نیازمند ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم تا ظرف دو سال آینده وارد فاز اجرا می شویم.

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان بیان کرد: صدور مجوز نهایی شیرین سازی نیاز به موافقت سازمان محیط زیست دارد که البته محیط زیست بخش زیادی از مجوزهای آن را صادر کرده است، ضمن اینکه از این دو میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب، حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آن مصرف خواهد و مابقی به دریا بر می گردد.

به گفته حسینی، در بخش روش های برداشت آب دریا، یکی از روش ها، نصب تاسیسات در داخل دریا در فاصله و عمق مناسب است که برای شرب از این روش استفاده می شود.روش دوم هم احداث کانال از دریا به داخل استان مانند کانال مجتمع میگوی کنونی البته با طول و عرض بیشتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: نیاز شیرین سازی در بخش شرب، صنعت، صنایع پیش بینی شده در منطقه آزاد اینچه برون، آبزی پروری (پرورش میگو و ماهیان خاویاری) پرورش گیاهان شورپسند در شمال غرب استان و همچنین تقاضای بخش خصوصی برای شیرین سازی است که احصا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار