مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اعلام جزئیات شرایط دریافت مقرارت بیمه بیکاری، میزان پرداخت مقرری به بیکاران مجرد و متاهلی که بدون میل و اراده شغل خود را از دست داده‌اند را تشریح کرد.

داشتن حداقل یکسال سابقه کار برای برقراری بیمه بیکاری الزامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایلنا، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه بررسی پرونده‌های بیمه بیکاری اظهار داشت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه شدگانی است که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند. 

وی با اشاره به اینکه حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه شده است که توسط کارفرما پرداخت می‌شود، به تشریح مراحل دریافت بیمه بیکاری پرداخت و گفت: بیمه شده قبل از بیکار شدن باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد؛ همچنین بیمه شده مکلف است ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آمادگی خود را برای اشتغال به کار مجدد از شغل تخصصی یا مشابه اعلام کند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیمه‌شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره بیکار می‌شوند بدون در نظر گرفتن ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند. 

وی ادامه داد: مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردین حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و برای متأهلین یا متکلفین حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه بر اساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است. 

رحیمی تصریح کرد: دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری مکلف است در صورت اشتغال مجدد حداکثر طی ۱۵ روز از تاریخ اشتغال مراتب را به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها اعلام کند. 

وی افزود: تمام مشمولین قانون کار و کشاورزان مشمول قانون تأمین اجتماعی، می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری استفاده کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل عنوان کرد: حدقل مدت بیمه‌پردازی جهت استفاده بیمه بیکاری یکسال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار