فرماندار گرگان از تاثیر مستقیم برق در تامین آب گرگان خبر داد و گفت: قطعی برق به تاسیسات چاه های آب گرگان ضربه سنگینی وارد می کند.

تشدید بی آبی گرگان با قطعی برق/چاه جدید اضافه شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتراض مردم گرگان به قطع مکرر آب و برق در این شهرستان اظهار کرد: گرگان تنها مرکز استان در کشور است که ۹۰ درصد آب آن از منابع زیرزمینی تامین می شود.

وی افزود: خشکسالی های اخیر و گرمای بیش از حد هوا و به تبع آن مصرف آب زیاد، تامین آب گرگان را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار گرگان با بیان این که احداث چاه های آب جدید زمان بر و راه حلی دائمی نیست، اضافه کرد: برای رفع مشکل آب گرگان، روز گذشته دو حلقه چاه به مدار شهر اضافه شده و در روزهای آتی چند حلقه دیگر از چاه های کشاورزان به صورت امانی به مدار شهر اضافه می شود.

وی در مورد مشکل آب کوی محتشم گفت: در شرایط سخت کم آبی که مواجه هستیم با وارد کردن یک حلقه چاه به مدار شهری تا حدودی مشکل آب محل مرتفع شد وعلاوه بر آبرسانی با تانکر از ساعت ۸ تا ۱۲ آب محل را تامین کردیم تا مردم بتوانند جهت مصرف روزانه آب دخیره کنند.

حمیدی توضیح داد: به علت خشکسالی های پی در پی و استفاده زیاد آب چاه ها در بخش کشاورزی سطح آب دچار افت شدید شده است.

وی افزود: بهترین راهکار برای نجات گرگان استفاده از آب های سطحی است که برای این منظور استفاده از سد میرداماد در دستور کار است.

وی شیرین کردن آب دریای خزر را یک راهکار مهم برای تامین آب استان گلستان برشمرد و گفت: کارهای مطالعاتی برای اجرای این طرح مهم در دست اقدام است.

فرماندار گرگان با بیان این مطلب که قطعی برق به مشکلات تامین آب استان دامن می زند افزود: در چند روز اخیر با اضافه شدن چاه ها، سه هزار متر مکعب آب تامین کردیم ولی قطعی برق ۹ هزار مترمکعب آب تولید شده را از ما گرفت.

هر ۲ ساعت قطعی برق ۴ ساعت بی آبی

حمیدی ادامه داد: با هر بار قطعی دو ساعته برق، آب ۲۰ چاه دچار افت می شود و با وصل دوباره برق دو ساعت طول می کشد تا آب چاه ها به شبکه برسد و باعث قطعی چهار ساعته آب در شهر می شود.

وی افزود: قطعی برق علاوه بر آن که مشکل بی آبی را تشدید می کند ضربه سنگینی به تاسیسات چاه های آب وارد کرده و باعث تخریب چاه ها می شود.

فرماندار گرگان در خصوص تامین آب مراکز درمانی گفت: با اضافه کردن مستقیم یک حلقه چاه به آب بیمارستان صیاد شیرازی مشکل تامین آب بیمارستان به طور کامل حل شده است و در بیمارستان پنجم آذر گرگان با تانکر آبرسانی می شود و مشکل حادی وجود ندارد.

حمیدی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیازمند همکاری و همراهی مشترکین به منظور مدیریت مصرف هستیم، عنوان کرد: تنها راه حل برون رفت از بحران آب در حال حاضر صرفه جویی همه مردم در مصرف آب و برق است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار