قطعی مکرر برق در استان گلستان علاوه بر گرمای نفس گیر، مشکلات متعدد دیگری دارد که قطعی ناگهانی کار آسانسور‌ها یکی از آنهاست.

آسانسور‌هایی که دیگر آسان نمی‌برند/ حکایت نفس‌هایی که در آسانسور‌های بدون برق در سینه حبس شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، زن جوان پشت خط بود، با عصبانیت پرسید باشگاه خبرنگاران جوان است؟ گفتم بله، بدون سلام و احوالپرسی گفت چرا درباره قطع برق از مسئولان نمی‌پرسید؟ گفتم مگر می‌شود نپرسیم! هر روز این سوال را می‌پرسیم و جوابشان را هم در سایت و فضای مجازی منتشر میکنیم.

گفت نمی‌دانید چه بلایی سرم آمده، داشتم می مردم خدا کمک کرد و گرنه خفه شده بودم.

این ماجرای زنی است به نام مریم ۴۶ ساله از گرگان، سوار بر آسانسور برای رفتن به طبقه ۴، ناگهان برق قطع می‌شود، به گفته خودش، چون به بقالی محل برای یک خرید کوچک رفته بود گوشی همراه با خودش نبرده بود، او دیابتی است، وقتی برق قطع و در آسانسور حبس می‌شود تمام تلاشش را می‌کند تا صدایش را به گوش دیگران برساند، اما فایده نداشته، گویا کلید خطر آسانسور هم کار نمی‌کرده است، پسر مریم بعد از آنکه متوجه غیبت طولانی مادرش می‌شود احتمال قطعی آسانسور می‌دهد و این گونه است که او با حضور آتش نشانان نجات پیدا می‌کند، البته قندش به شدت بالا می‌رود و بعد از آن چند ساعتی را در بیمارستان سپری می‌کند.

محمدعلی پیرمرد گلستانی هم یکی دیگر از کسانی است که چند روز قبل در آسانسور بدون برق محبوس می‌شود، او به آلزایمر مبتلاست و دقایقی برای هواخوری به محوطه آپارتمان رفته بود ، به گفته دخترش بعد از حبس شدن در آسانسور دچار حملات ناشی از استرس شده است.

دختر محمدعلی به خبرنگار ما گفت: کسانی که آلزایمر دارند حالشان گاهی خیلی خوب است و گاهی خیلی بد، پدرم بعد از ماندن در آسانسور دچار حملات استرسی عجیبی شده است.

مریم و محمدعلی تنها دو نمونه از کسانی هستند که این روز‌ها در آسانسور‌ها حبس شدند و نفسشان به شماره افتاد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان دو روز قبل گفته بود: با قطع برق گرگان آن هم فقط در ۴۸ ساعت ۴۴ نفر در آسانسور ساختمان‌های مسکونی گرفتار شده بودند که نجات پیدا کردند.

موسی‌الرضا صفری افزود:همچنین در روز‌های اخیر یک فقره حریق ناشی از نوسانات برق در محله ایرانمهر گرگان که آتش سوزی جزیی ۲ باب منزل با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد.

صفری از شهروندان خواست در صورت محبوس شدن در آسانسور ضمن حفظ خونسردی، با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی گرگان تماس بگیرند.

او از شهروندان خواست: در زمان قطع شدن برق درب‌های کابین را با دست یا اهرم باز نکنند و درصورتی که تلفن همراه ندارند، از زنگ خطر آسانسور استفاده کنند.

البته به شرط سالم بودن زنگ خطر و بلد بودن استفاده از آن توسط سالمندان کم سواد.

با این وضع به نظر می‌رسد رفع مشکلات بی برقی فقط به گرما و بی تاب شدن ناشی از گرما محدود نمی‌شود و قصه‌های تلخ و تکان دهنده‌ای رقم می‌خورد که ضروری است هر چه زودتر مسئولان چاره اندیشی کنند و مردم همچنان صرفه جویی.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار