نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس از قول وزیر نیرو برای اختصاص ۱۰۰ مگاوات سهمیه برق جدید به گلستان خبر داد.

افزایش سهمیه برق گلستان؛ خاموشی ها کمتر می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: با بررسی‌های حوزه برق مشخص شد کمبود تولید و وضع موجود آن پاسخگوی نیاز مردم نیست و ضعف مدیریت در گستره ملی سبب شده مردم با مشکل روبرو شوند.

غلامرضا منتظری با اشاره به آغاز پیگیری‌های استانی و ملی برای بهتر شدن اوضاع از اختصاص ۱۰۰ مگاوات سهمیه برق جدید به گلستان از قول معاون وزیر نیرو خبر داد.

او افزود: باید از بخش خصوصی کمک بگیریم و از انرژی‌های جایگزین مانند خورشیدی استفاده کنیم تا مدیریت موثری داشته باشیم.

منتظری گفت: برای حل مشکل آب شرب گرگان مجوز ایجاد سد در شصت کلاته گرگان را اخذ کردیم و اعتبار نیز برای آن پیش بینی شده است.

او افزود: شیرین سازی آب دریا از راه‌های مهم دیگر برای حل مشکل آب در استان است و همانند کشور‌های عربی باید آن را اجرایی کنیم تا به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

نماینده گرگان و آق قلا از مردم خواست تا رسیدن به وضع و شرایط مطلوب به اصل صرفه جویی پایبند باشند.
 

از دیشب در گلستان خاموشی برق نداشتیم


علی اکبر نصیری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم در این برنامه کمبود تولید، فعالیت رمز ارز‌ها و گرما و خشکسالی را از دلایل قطعی برق اعلام کرد و افزود: البته از دیشب با وارد مدار شدن نیروگاه بوشهر و کاهش ساعت کار ادارات خاموشی برق در استان نداشتیم.

او افزود: مصرف برق در استان ۱۵۰۰ مگاوات  اما سهمیه در نظر گرفته شده برای ما ۹۸۶ مگاوات است.

نصیری با بیان اینکه شرایط برای تولید برق در کشور مناسب‌تر شده است، اما ممکن است پایدار نباشد از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند.

او همچنین به مردمی که لوازم برقی آن‌ها براثر قطع و وصل شدن جریان برق آسیب دیده خواست برای دریافت خسارت به سامانه توانیر مراجعه کنند.
 

از این پس برق چاه‌های آب شرب قطع نمی‌شود


بهزاد هرمزی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان مهمان دیگر این برنامه بود که با اشاره به تدوین طرح جامع آبرسانی به استان در آب منطقه‌ای گلستان گفت: شیرین کردن آب دریا و احداث سد شصت کلا برای حل مشکل آب در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ۳۵ هزار حلقه چاه در استان فقط ۶۰۰ حلقه برای تامین آب شرب است، گفت: روشن شدن چاه‌های بخش کشاورزی در فصل تابستان ما را در آبرسانی با مشکل مواجه کرد.

او افزود: ۲۲۰ میلیون متر مکعب از سطح سفره‌های آب زیرزمینی در همین چند ماه اخیر کم شد که از خشکسالی گسترده خبر می‌دهد.

هرمزی با بیان اینکه استمرار جریان برق به کامل شدن مخازن ما و جلوگیری از قطعی آب کمک می‌کند، گفت: قرار است آب چاه‌های آب شرب از این پس قطع نشود.

او گفت: در دستورالعمل‌هایی که داریم برای داشتن برق اضطراری هنگام قطعی برق، فقط ایستگاه‌های پمپاژ می‌توانند دیزل ژنراتور داشته باشند و بقیه چاه‌ها نمی‌توانند داشته باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین از هدر رفت ۱۸ درصدی آب در گلستان خبر داد و افزود: ۱۰۱۶ کیلومتر شبکه قابل اصلاح در استان داریم که برای بازسازی آن‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که پارسال فقط ۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.

 

منبع: صدا و سیما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار