مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اعلام این مطلب گفت: مام منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه آب شرب است که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آبی در بخش کشاورزی از آن استفاده می‌شود.

تمام منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه آب شرب است

به گزارش خبرنگار گلستان24، هرمزی با اعلام این خبر اظهار کرد: با روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی، سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به صورت طبیعی ما در تامین آب شرب در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی دافزود: استان گلستان با کمبود ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه است ونیاز آبی شهر گرگان در حال حاضر ۱۷۵۰ لیتر بر ثانیه است که با توجه به میزان آب استحصالی ۴۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب وجود دارد.

هرمزی گفت: طبق بررسی به عمل آمده ، از کل مشترکین شهری و روستایی،۷ درصد مشترکین در استان بالای الگوی مصرف یعنی ۱۵ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند که ۶۷ درصد آب تولیدی را مصرف می کنند و ۳۸ درصد از مشترکین در جایگاه مشترکین "پر مصرف" ، قرار دارند یعنی بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب و ۹ درصد از آنان جزء مشترکین "بد مصرف" محسوب شده، یعنی بیشتر از ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می کنند که امیدواریم با مدیریت صحیح مصرف ما را در امر خدمات رسانی مطلوب تر یاری کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان گلستان به کارگیری شده است.

به گفته هرمزی، ️با کاهش بیش از ۳۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، امسال ۱۷۵ روستا در استان گلستان با محدودیت آبی مواجه اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار