آستان قدس رضوی در ساخت ۴۵ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده رامیان مشارکت می‌کند.

آستان قدس در احداث ۴۵ واحد مسکونی زلزله زده رامیان مشارکت دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از واحدهای در حال احداث در منطقه زلزله زده رامیان بازدید کرد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در این بازدید گفت: در منطقه رامیان ۲۵ واحد مسکونی توسط آستان قدس رضوی با مشارکت کمیته امداد در حال احداث است که علاوه بر سهم وام و مشارکت های کمیته امداد، ۱۰ میلیارد ریال هم توسط آستان قدس به این امر اختصاص داده شده و تلاش می شود واحدها قبل از شروع فصل سرما اتمام یابد.

محمد حسین استادآقا افزود: ساخت ۲۰ واحد هم توسط دبیرخانه کانون خدمت رضوی استان به همراه گروه های جهادی و خادمیاران رضوی شروع شده که تاکنون هشت واحد در روستای قورچای تکمیل شده و ۱۰ واحد هم در روستای ویرو در حال احداث است.

طبق گفته وی این واحدها تا شهریور ماه به اتمام می‌رسد و در مجموع ۴۵ واحد تکمیل خواهد شد.

استادآقا بیان کرد: مقرر شد برخی از تجهیزات داخل منزل هم با مشارکت خیران و خادمیاران رضوی تامین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان هم بیان کرد: مجموع ۳۲ واحد مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بود که در روستای قورچای به دلیل فراهم بودن شرایط کار در فصل زمستان اکثر واحدها رو به پایان بوده اما در روستای ویرو به دلیل صعب العبور بودن منطقه و زمستان سخت، امکان ساخت و ساز وجود نداشت و از فصل سرما گرما عملیات اجرایی آغاز شده است.

عیسی بابایی افزود: مبلغ یک میلیارد تومان برای ۲۵ واحد با سرانه ای تا ۵۰ میلیون تومان برای هر واحد تأمین مالی شده است.

گفتنی است زلزله شهریور ماه سال گذشته در رامیان، به ۹۱ واحد مسکونی در ویرو، ۷۹ واحد در قورچای و ۴۱ واحد در هفت روستای دیگر خسارت زد.

سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان هم پیش از این گفته بود که تلاش می کنیم روند بازسازی تا سالگرد زلزله (۱۷ شهریور) به پایان برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار