سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس از پیش بینی ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای پروژه نیمه تمام مرکز فنی حرفه‌ای دولتی بانوان این شهرستان درسال جاری خبر داد و گفت که تکمیل این مرکز آموزشی به ۷۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

۴۵ میلیارد ریال برای فنی‌ و حرفه‌ای بانوان گنبدکاووس مصوب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود نیازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد که عملیات ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان گنبدکاووس با پیش بینی کارگاه‌های متنوع مطابق با نیاز روز جامعه از سال ۹۰ آغاز شده و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بابیان اینکه تاکنون برای ساخت این مرکز ۱۰۹ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: این پروژه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا ۱۴۰۱ تکمیل و آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

به گفته نیازی هم اکنون یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی ویژه آقایان و ۶۴ آموزشگاه بخش خصوصی در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس مشغول مهارت آموزی به علاقمندان هستند و به‌زودی سه مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد با رویکرد بهداشت ایمنی، گردشگری و امور مالی دراین شهرستان افتتاح می‌شود.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس با اشاره به فعال بودن هشت کارگاه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی این شهرستان، اظهارداشت: ۷۰ درصد تجهیزات آموزشی مستقر در این کارگاه‌ها فرسوده و نیازمند نوسازی است که فرماندار و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی قول‌ مساعد برای نوسازی تجهیزات داده‌اند.

وی افزود: طی سه ماه نخست امسال ۷۶ دوره آموزشی باحضور ۵۱۴ نفر توسط مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی گنبدکاووس با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای دانشجویان، افراد تحت پوشش بهزیستی، معتادان بهبودیافته، زندانیان، افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی، سربازان پادگان، جامعه عشایری و محیط کار واقعی برگزار شد.

به گفته نیازی، درسه ماه نخست امسال همچنین ۳۴۸ زن و ۱۳۱ نفر مرد در کلاس‌های برپایی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی گنبدکاووس شرکت کردند.

وی اضافه کرد: باتوجه به وضعیت قرمز گنبدکاووس از لحاظ شیوع کرونا فعلا تا بهتر شدن شرایط، فعالیت تمام مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و آزاد این شهرستان تعطیل است.

گنبدکاووس با ۳۷۳ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار