رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دیزل ژنراتورها جوابگوی ۴۰ تا ۴۵ درصد نیاز برق بیمارستان‌ است و عملاً نمی‌توان از آنها برای سرمایش استفاده کرد، به همین دلیل با قطعی برق بیماران با مشکل گرما روبه‌رو می‌شوند.

دیزل ژنراتور جوابگوی حداکثر ۴۵ درصد نیاز برق بیمارستان‌ است

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر عبدالرضا فاضل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قطعی برق و آب طی هفته گذشته مشکلاتی را برای بیمارستان‌ها خصوصاً در شهر گرگان ایجاد کرده بود. در بیمارستان شهید صیاد شیرازی سه تا چهار روز مشکل بسیار جدی در تأمین آب داشتیم که این مشکل در بخش آب شرب به‌طور کامل برطرف شد اما هنوز در بحث چیلرهای آبی با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه چیلرهای بکار گرفته شده در بیمارستان شهید صیاد شیرازی مخصوص مناطق خشک است، افزود: ۲ چیلر تهیه شده که ظرف دو سه روز آینده نصب خواهد شد تا مشکل سرمایش بیمارستان برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: نوسانات برق در هفته گذشته به برخی تجهیزات بیمارستان‌ها از جمله دستگاه سونوگرافی و ونتیلاتور در سطح استان آسیب وارد و آنها را از مدار خارج کرد.

فاضل با اشاره به اینکه در سطح بیمارستان‌های استان حداقل دو دیزل ژنراتور وجود دارد، گفت: در بیمارستان‌های شهدای گنبدکاووس و طالقانی گرگان و گنبدکاووس در بحث دیزل ژنراتور دچار مشکلاتی هستیم که دستور خرید آن داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برق تولیدی توسط دیزل ژنراتورها جوابگوی ۴۰ تا ۴۵ درصد نیاز برق بیمارستان است و از آن تنها در بخش‌های ویژه مانند آی سی یو، سی سی یو و دیالیز استفاده می‌شود و نمی‌توان از آن برای تأمین برق وسایل سرمایشی استفاده کرد. با قطع شدن برق، بخش‌ها گرم و برای بیماران مشکل ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص صحت گفته نماینده مردم غرب استان که اعلام کرده یک بیمار حین احیاء در بیمارستان به دلیل قطعی برق جان خود را از دست داده، گفت: تاکنون از بیمارستان‌های سطح استان چنین گزارشی نداشتیم. احیا با تنفس مصنوعی انجام می‌شود و الکتروشوکی هم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ژنراتور بیمارستان متصل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار