مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: بانوان و دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه ارزشی خود تلاش کنند و با بهره‌گیری از زندگانی حضرت زهرا (س)، زنان انقلابی و اسلامی باشند.

رعایتی: بانوان جامعه با بهره‌گیری از زندگانی حضرت زهرا (س)، زنان انقلابی باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی شامگاه دشنبه به مناسبت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش تلقی نمی‌شود بلکه نوعی تفکر است.

وی تصریح کرد: بانوان و دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه ارزشی خود تلاش کنند و با بهره‌گیری از زندگانی حضرت زهرا (س)، زنان انقلابی و اسلامی باشند.

* نقش برجسته آن در ایجاد عفت همگانی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد سلامت فردی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست/ پوشش حجاب برای زنان موجب می‌شود که افراد لاابالی جرات نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوسرانی به او بنگرند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: حجاب یکی از احکام مسلم و از ضروریات دین مبین اسلام است و نقش برجسته آن در ایجاد عفت همگانی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد سلامت فردی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

رعایتی افزود: «یا ایّها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهن ّ من جلابیبهن (۵)ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین;»(۶) ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زن‌های مؤمنان بگو که چادر خویش را بر خود فرو پوشند، این کمترین چیزی است تا به عفت شناخته شوند و از تعرض و آزار افراد هوسران محفوظ بمانند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف در حقیقت زمینه‌ساز توسعه سالم و پایدار تلقی می‌شود که توان فکری و روحی لازم را برای تولید علم و فرهنگ و فناوری ورشد و شکوفایی استعداد‌های جامعه فراهم می‌کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: پوشش، معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است و موجب می‌شود که افراد لاابالی جرات نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوسرانی به او بنگرند، زنان مؤمن برای اینکه مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند به‌گونه‌ای خود را بپوشانند که زمینه‌ای برای بی‌حرمتی به آنان فراهم نشود.

* مردان با پاسداری از حریم خانواده خود و رعایت عفاف نقش مهم و تاثیرگذاری در عرصه حجاب و عفاف دارند

رعایتی تاکید کرد: بانوان و دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه ارزشی خود تلاش کنند و با بهره‌گیری از زندگانی حضرت زهرا (س)، زنان انقلابی و اسلامی باشند.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف فقط یک نوع پوشش تلقی نمی‌شود بلکه نوعی تفکر است که انسان به آن نیاز دارد، موضوعی که در عصر حاضر فقط خاص جامعه زنان نبوده و مردان نیز با پاسداری از حریم خانواده خود و رعایت عفاف در تمامی ابعاد اعم از رفتارهای فردی ، اجتماعی، خانوادگی وشغلی نقش مهم و تاثیرگذاری در این عرصه دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار