مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: سطح کشت کنجد تابستانه در مزارع شهرستان به ۷۱ هکتار رسید.

کنجد محصولی برای روز‌های خشکسالی/ روی خوش کشاورزان کلاله‌ای به کشت کنجد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، کاهش سالانه منابع آب‌های زمینی برای کاشت برنج در گلستان، از جمله دلایلی است که ضرورت انتخاب محصولی دیگر برای معرفی به کشاورزان استان گلستان را بیشتر کرده است.

علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود شدید رطوبت، کشت گیاهان مقاوم به خشکی با طول دوره رشد کوتاه در اولویت است.

او با بیان اینکه سطح کشت کنجد تابستانه در مزارع کلاله به ۷۱ هکتار رسیده است گفت: کنجد در مقایسه با سایر محصولات زراعی بهاره و تابستانه مقاومت بیشتری به خشکی دارد و با فراهم شدن حداقل رطوبت مورد نیاز، می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله افزود: به دلیل افزایش قیمت روغن خوراکی و همچنین کیفیت بالای روغن استحصالی از دانه کنجد، این نوع روغن در بازار تقاضای زیادی داشته که درآمد مناسبی برای کشاورزان خواهد داشت.

علیزاده گفت: در توسعه کشت کنجد، ارقام جدیدی به ویژه توده‌ مقاوم به ریزش معرفی شده است که امکان برداشت مستقیم با کمباین را هم دارد.

کنجد از باستانی‌ترین گیاهانی است که از دانه و روغن آن در مصارف گوناگون استفاده می‌شود، اما چیزی که باعث افزایش مصرف این گیاه شده فواید شگفت انگیز آن است.

از کنجد برای تهیه روغن، خوش طعم کردن غذا‌ها، تقویت و حفظ سلامت پوست استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار