مدیر جهاد کشاورزی علی آبادکتول عنوان کرد

ضیایی با اشاره به دو بیماری مهم «فوما» و «اسکلروتینیایی» در مزارع کلزا گفت: کشاورزان با مشاهده این دو بیماری در مزارع کلزا مبارزه شیمیایی را در دستور کار قرار دهند.

​توصیه های فنی برای کنترل آفات کلزا

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدصمد ضیایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به اینکه در فصل داشت محصولات زراعی مانند گندم و کلزا قرار داریم کشاورزان باید مزارع خود را مدیریت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی علی آبادکتول به دو بیماری مهم «فوما» و «اسکلروتینیایی» در مزارع کلزا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرایط رشد و آسیب‎رسانی این دو بیماری در استان گلستان فراهم نشده اما با توجه به درجه حرارت و مراحل رشد کلزا، کشاورزان باید با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک‎های گیاهپزشکی از مشاوره کارشناسان دریافت کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان در صورت مشاهده این دو بیماری در مزارع کلزا از مبارزه شیمیایی برای مقابله با آن استفاده کنند و نسبت به کنترل علف های هرز و مدیریت تغذیه اهتمام ورزند.

ضیایی تأکید کرد: زراعت کلزا از زراعت هایی است که به تغذیه گیاهی حساسیت نشان می دهد و باید از کودهای ازته به ویژه اوره همراه با سولفات آمونیوم استفاده شود تا عملکرد محصول افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی علی آبادکتول یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی فعلی اکثر مزارع گندم در استان گلستان در مرحله پنجه زنی قرار دارند و در این مرحله باید از کود ازته استفاده شود تا تعداد خوشه های بارور به مقدار قابل قبولی برسد.

وی از وجود 42 هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان علی آبادکتول خبر داد و گفت: شهرستان علی آبادکتول در سال گذشته در تولید محصولات حائز رتبه سوم شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار