مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از مهم ترین شاخصه های شخصیتی حضرت زهرا(س) تفکر و اندیشه بود و این گونه به مقامات بلند معنوی رسیدند.

«اندیشه» و «تفکر» بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از سراج24، حجت الاسلام عباسعلی گرزین بعدازظهر چهارشنبه در همایش دختران تراز انقلاب و راهکارهای ترویج عفاف بر اساس سیره حضرت زهرا(س) اظهار کرد: باید کنکاش کنیم که سیره حضرت زهرا (س) در مورد حجاب حیا و غیرت چگونه بوده زیرا قول و فعل معصومین برای ما حجت است و آنها الگوی ما در همه زمینه ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: از مهم ترین شاخصه های شخصیتی حضرت زهرا(س) تفکر بود؛ ایشان اهل اندیشه و تعمق بوده و این گونه به مقامات بلند معنوی رسیدند.

وی با اشاره به جایگاه تفکر و اندیشه و ذکر روایت «یک ساعت اندیشه از هفتاد سال عبادت بهتر است»، گفت: اگر انسان اندیشه داشته و تفکر کند از آنجایی که فطرتش الهی است سریع به فطرت خود برمی‌گردد و متوجه اتفاقات اطراف خود می شود لذا دشمنان تصمیم دارند شرایط تفکر و تعمق را از جوامع اسلامی و ایمانی بگیرد.

گرزین بیان کرد: حضرت زهرا(س) نماد تفکر و تأمل و تعمق بودند و اینگونه بود که یک خانم ۱۸ ساله به جایگاه رفیع رسید و مطمئناً اگر پشت سر این شخصیت تفکر و اندیشه نبود رسیدن به این مرتبه غیرممکن بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه باید در پردازش شخصیت اهل بیت(ع) تعمق بیشتری داشته باشیم، گفت: وقتی که صحبت حجاب و عفاف می شود سریع به سراغ چادر می‌رویم که آن خروجی تفکر است اما باید بدانیم که چه تفکر و چه شخصیتی بوده که خروجی آن چادر شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی های حضرت زهرا(س) تکریم شخصیت دیگران بود ایشان هم برای خود و هم برای دیگران کرامت نفس می خواستند.

گرزین متذکر شد: نحوه ادبیات در تکریم شخصیت کودک، دانش آموز و مردم تاثیرگذار است لذا باید کرامت نفس دیگران را حفظ کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار