مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از شناسایی ۲۳ هزار مشترک پرمصرف برق در این استان خبر داد.

 شناسایی ۲۳ هزار مشترک پرمصرف برق در گلستان/ ۱۴۰۰ دستگاه ماینر کشف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی‌اکبر نصیری صبح امروز در جلسه مشورتی با اصحاب رسانه به منظور ارائه راهکارهای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی عمومی برای گذر از مشکلات پیک تابستان اظهار کرد: مدیریت اضطراری بار باید تبدیل به مدیریت مصرف شود تا کسی صدمه نبیند، ظرفیت رسانه و فضای مجازی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مبنی بر شدت گرمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جاری تصریح کرد: رشد مصرف در روزهای گرم اوج می‌گیرد که باید مردم صرفه‌جویی در مصرف برق را مدنظر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به اینکه نیاز مصرف برق در کشور ۶۶ هزار مگاوات است، افزود: خشکسالی‌های پیش آمده و کمبود آب پشت سدهای نیروگاهی سبب شد تا نیروگاه‌های برق-آبی وارد مدار قرار نگیرند و تولید تحت تاثیر این وضعیت واقع شود.

* روز گذشته تصمیم‌گیری شد صنایع به صورت حتی یک شیفت در مدار قرار بگیرند/ صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق راهکاری ساده برای عبور از مشکلات پیش‌رو است

نصیری با اشاره به رشد ۱۹ درصدی مصرف برق گفت: مصرف برق از تولید آن سبقت گرفته است و این رویه سبب شده تا در تامین تولید برق مردم دچار مشکلاتی شویم.

وی با بیان اینکه فعالیت صنایع بزرگ در استان محدود شده است، ابراز کرد: روز گذشته تصمیم‌گیری شد صنایع به صورت حتی یک شیفت در مدار قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان بر لزوم همکاری رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی عمومی برای مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: با سپاه و نیروی مقاومت بسیج استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است تا از ظرفیت این نهاد در کنار ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده شود تا مردم ترغیب به استفاده درست و بهینه از انرژی برق شوند.

نصیری؛ صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق را راهکاری ساده برای عبور از مشکلات پیش‌رو عنوان کرد و افزود: نیاز مصرف برق در استان گلستان حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات است که ۲۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده تا صرفه‌جویی شود.

* اگر هر خانوار یک لامپ اضافه را خاموش کنند، لوازم پرمصرف در اوج بار از مدار خارج شود می‌توان به راحتی در مصرف برق صرفه‌جویی کرد/ پنج‌شنبه گذشته براساس رصدی که صورت گرفت تعدادی از ادارات از مدار خارج نشدند

وی با ارائه راهکارهای مدیریت مصرف بیان کرد: توجه به نکات جزئی در صورتی که فراگیر شود می‌تواند اتفاقات بزرگی در کشور رقم بزند به عنوان مثال اگر هر خانوار یک لامپ اضافه را خاموش کنند، لوازم پرمصرف در اوج بار «ساعت ۱۲ الی ۱۸ و ۲۱ الی ۲۳» از مدار خارج شود می‌توان به راحتی در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به اینکه مشترکین پرمصرف در ۶ دوره شناسایی شدند، گفت: ۲۳ هزار مشترک پرمصرف در استان گلستان وجود دارند که در فاز نخست کنتورهای هوشمند برای آنها خریداری خواهد شد هزینه آن به عهده مشترک خواهد بود.

نصیری در خصوص مشترکان تجاری پرمصرف نیز بیان کرد: مشترکانی که بدون رعایت صرفه‌جویی برق موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌کنند با آنها برخورد و تذکر کتبی به آنها داده می‌شود و در صورت عدم رعایت نکات نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

به گفته وی، بالغ بر ۱۰۰ مکاتبه با مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شده و عملکردشان مورد سنجش قرار گرفته است، پنج‌شنبه گذشته براساس رصدی که صورت گرفت تعدادی از ادارات از مدار خارج نشدند.

* میزان مصرف برق امروز با کمی گرمای هوا به ۹۵۰ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با بیان اینکه مصرف برق استان در روز گذشته ۷۳۵ مگاوات بود، ابراز کرد: میزان مصرف برق امروز با کمی گرمای هوا به ۹۵۰ مگاوات رسید.

نصیری از کشف یک‌هزار و ۴۰۰ دستگاه ماینر با توان مصرفی ۲.۵ مگاوات در استان خبر داد و گفت: نخواهیم گذاشت حقوق مشترکان استان پایمال شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار