مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: مرحله اول اجرای طرح تامین مسکن روستایی با هدف کمک به جهش تولید و مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستا و آبادی استان اجرا می شود.

طرح تامین مسکن روستایی در ۲۰۰ نقطه جمعیتی گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان، سید محمد حسینی اظهار داشت: تامین مسکن جوانان، مستاجران، زوج‌های جوان و علاقه‌مندان به سکونت در روستاها، کمک به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد روستاها، جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها و مقابله و پیشگیری از خسارتهای جانی و مالی در حوادث غیرمترقبه از دیگر اهداف ساخت این خانه‌ها است.

وی بیان کرد: در مرحله اول اجرای این طرح ۱۶ هزار و ۷۵۰ متقاضی مسکن روستایی در سامانه بنیاد مسکن استان ثبت نام کردند که پایش واجدین شرایط از عید قربان تا عید غدیر انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: این نهاد برای ساخت خانه های روستایی تسهیلات قرض الحسنه پنج درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله و اقساط ماهیانه هفت میلیون ریالی پرداخت می کند.

حسینی با بیان اینکه هر واحد مسکونی یک مهندس طراح و یک مهندس ناظر دارد، ادامه داد: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در تمامی روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر قابل دریافت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار