مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در تیرماه امسال میانگین دمای ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۳۱ درجه سانتی‌گراد بوده که این مقدار نسبت به متوسط دما در این ماه، ۲.۲ درجه افزایش داشته است.


میانگین دمای هوای گلستان ۲.۲ درجه گرم‌تر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، نوربخش داداشی در تحلیلی بر وضعیت آب و هوایی تیرماه سال ۱۴۰۰ استان گلستان اظهار کرد: در این ماه نیز همچنان خشکسالی شدید در نیمه شرقی و خشکسالی متوسط در نیمه غربی استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: میانگین بارش تیرماه سال جاری استان ۱۶.۹ میلیمتر بوده است که این مقدار نسبت به متوسط بارش در این ماه ۵ درصد کاهش داشته است.  

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بیشترین بارش در استان در مراوه‌تپه به میزان ۷۶.۶ میلیمتر  و کمترین بارش به میزان ۲ میلیمتر در ایستگاه اینچه‌برون اتفاق افتاده است. البته این مقادیر به سبب بارش‌های نقطه‌ای در استان بوده است.

داداشی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای ثبت شده در این ماه به میزان ۵۰.۲ درجه سانتی‌گراد در گنبدکاووس در تاریخ ۱۴ تیرماه بوده که رکورد وقوع دمای حداکثر در استان را شکست.

وی گفت: حداقل دمای رخ داده نیز در تیرماه به میزان ۱۹.۸ درجه سانتی‌گراد در کلاله به ثبت رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: در این ماه، میانگین ساعات آفتابی ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۸۷ ساعت و میانگین تبخیر در ایستگاه‌ها، ۲۷۶ میلیمتر بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار