مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون ۴۳۵ مورد اتصال به بازار انجام شده است.

ثبت‌نام بیش از ۲۷۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی بی‌باک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی است که در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به تصویب رسید و توسط جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد واسط، تسهیلگر و توسعه‌ای در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته، نقاط ضعف طرح‌های اشتغال‌زایی قبلی از جمله برنامه‌های توانمندسازی و مشاوره، پیش‌بینی نشدن سازوکار فروش محصولات و خدمات و اتصال به بازار شناسایی شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوار، خوداشتغالی متقاضیان ورود به بازار کار، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار، اتصال صاحبان کسب‌وکار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشران، افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، ایجاد و توسعه برند توسعه ملی در محصولات و خدمات خانگی، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، تشویق متقاضیان مشاغل خانگی به راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای خانگی کارآفرینانه و... عنوان کرد.

بی‌باک ادامه داد: از شرایط متقاضیان در این طرح داشتن سن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان بودن، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی بوده است.

وی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان خاطرنشان کرد: سهمیه ابلاغی استان گلستان در طرح ملی مشاغل خانگی، ۲۳۰۰ نفر است و تاکنون ۲۷۹۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

بی‌باک با اشاره به اینکه تاکنون ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره ۱۸۰۱ نفر انجام شده است، گفت: در قالب این طرح تاکنون برای ۴۳۵ مورد اتصال به بازار انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار