استاندار گلستان گفت: از ۲۸۰ هزار هکتاری که بر اساس مصوبه دولت باید در گلستان زهکشی می شد تاکنون ۹۸ هزار هکتار به بهره برداری رسیده و تا هفته دولت ۲۰ هزار هکتار دیگر هم افتتاح می شود.

زهکشی ۲۰۰۰۰ هکتار از اراضی گلستان هفته دولت به بهره برداری می رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس شامگاه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم گلستان اظهارکرد: منطقه آزاد اینچه برون با حدود ۱۲ هزار هکتار و زیرساخت های لازم آماده حضور سرمایه گذاران است.

استاندار گلستان افزود: اگرچه گلستان استانی کشاورزی بوده اما توجه به کشت فراسرزمینی در کشور قزاقستان با وجود اراضی گسترده آن مورد توجه است.

وی با اشاره به راه اندازی پرواز گرگان- اکتائو گفت: با توجه به حضور قزاق ها در گلستان، مراودات تجاری با آنها می تواند افزایش یابد.

حق شناس همچین به تصویب طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده اشاره و افزود: امیدواریم با توجه به سایت پشتیبان در بندرترکمن این طرح که در ۲۲ هکتار انجام می شود، توسعه استان را رقم بزند.

استاندار گلستان همچنین اضافه کرد: ۲۰ درصد خلیج گرگان خشک شده اما خوشبختانه با تصویب ستاد ملی احیای تالاب های کشور مقرر شده آب در خلیج به هر نحو ممکن تامین شود.

طبق گفته وی ۹۰۰ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که طی پنج سال توسط دستگاه های ذیربط تامین خواهد شد.

حق شناس همچنین به خشکسالی اخیر در استان اشاره کرد و گفت: باید در افزایش راندمان کشاورزی از روش هایی همچون آبیاری تحت فشار و بهبود ارقام محصولات کشاورزی استفاده شود.

وی ایجاد سدها را یکی از راه های تأمین آب شرب و کشاورزی برشمرد و افزود: سد نرماب آماده بهره برداری بوده و با حجم ۱۲۰ میلیون مترمکعب معادل سه سد وشمگیر، بوستان و گلستان است.

حق شناس زهکشی اراضی کشاورزی را در بهره وری محصول مهم برشمرد و گفت: از ۲۸۰ هزار هکتاری که بر اساس مصوبه دولت باید در گلستان زهکشی می شد تاکنون ۹۸ هزار هکتار به بهره برداری رسیده و تا هفته دولت ۲۰ هزار هکتار دیگر هم افتتاح می شود.

طبق گفته استاندار گلستان علاوه بر آن، زهکشی ۲۰ هزار هکتار دیگر هم در دست اجرا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار