منتظری گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مواضع انقلاب صیانت می کند و باید در گام دوم انقلاب به آن توجه شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مواضع انقلاب صیانت می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری به خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت 12 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ترویج ارزش های دینی و انقلابی است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این مسیر پرتلاش بود.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام نخست ترویج، تبلیغ است و باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مجموعه ای شکل می گرفت که بتواند به ترویج ارزش های انقلاب اسلامی بپردازد.

 

منتظری متذکر شد: در گام نخست انقلاب اسلامی حضرت امام (رحمه الله علیه) به زنده نگهداشتن ایام الله تاکید داشتند، برخی ایام ریشه در فرهنگ دینی ما دارد مثل محرم، عید غدیر، عید قربان، عید فطر، ماه رمضان و در کنار آن یک سری برنامه های ارزشی و ملی مثل دفاع مقدس، دهه فجر، و هفته مبارزه با تروریسم که باید آن را گرامی بداریم.

 

وی ابراز داشت: در قرآن کریم تاکید شده که ایام الله یادآوری شود و یکی از نهاده های ارزشمندی که در این مسیر و یادآوری آن نقش دارد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: یادآوری ایام الله باعث می شود که نوجوانان و جوانان یکبار آن رخداد و رویداد را در ذهن خود مرور کنند و آن رخداد در ذهن جوانان ما زنده می ماند.

 

منتظری با بیان اینکه اگر نیاکان ما نسبت به برخی از مناسک مثل عید غدیر و قربان اقدام نمی کردند این ایام به فراموشی سپرده می شد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی نیز مناسبت های خاص خود را دارد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به احیاء آن اقدام می کند.

 

وی به استفاده بهینه از ظرفیت های دستگاه های اجرایی، ادبی، هنری و فرهنگی برای گرامیداشت ایام الله تاکید کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کانونی برای گردهم آوردن این دستگاه های فرهنگی، ادبی، هنری است.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: هدف دیگر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در طول سال با مسائل مختلفی رو به رو می شویم و موضع گیری نسبت به جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی رقم می خورد، تحریم می شویم و یا جنگ روانی علیه ما شکل می دهد که باید پاسخ مناسبی به این مسائل بدهیم.

 

منتظری به یوم الله 22 بهمن و نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: این نهاد بسیار مظلوم است و با تعداد نیروی انسانی کم اقدام بزرگی را پیگیری می کنند و باید به نیروی انسانی و امکانات این مجموعه متولیان امر توجه داشته باشند و قطعا حاصل تلاش این مجموعه در مقیاس بین المللی می توانیم ببنیم.

 

وی با بیان اینکه چه در سرما و چه در گرما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پا به کار برنامه های انقلاب اسلامی و صیانت از دستاوردهای امام راحل و شهدا است، افزود: شورای هماهنگی امتحان خود را پس داده و نمره قابل قبولی را کسب کرده است.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی توجه بیشتری شود و در حوزه مشورتی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و فرهنگیان باید به این مجموعه کمک کنند.

 

منتظری افزود: باید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراخوانی برای ایده های خلاق در گام دوم انقلابی ارائه کند و این اقدام قطعا باعث افزایش ثمره و نتایج بیشتر این مجموعه می شود.

 

وی گفت: در ایام کرونا نیز شاهد بودیم که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدامات خوبی داشت و تلاش کرد که این ایام الله به فراموشی سپرده نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار