معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر ضرورت رتبه‌بندی فعالان رسانه‌ای استان گفت که اجرای این طرح در استان مورد استقبال خبرنگاران قرار نگرفت.

اهالی رسانه گلستان از طرح رتبه‌بندی خبرنگاران استقبال نکردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد گلچین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرجع رسمی برای رتبه بندی خبرنگاران، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است اما تاکنون فقط حدود ۲۰ خبرنگار در این سامانه ثبت نام کرده و تعداد فعالان رسانه ای گلستان که در خانه مطبوعات عضو هستند به ۲۰۰ نفر هم نرسیده است.

وی بیان کرد: ملاک رتبه بندی خبرنگاران، مدرک تحصیلی، سابقه کار، آثار، تسلط به زبان های دیگر، رتبه در جشنواره های مطبوعاتی، تالیف کتاب، آموزش های تخصصی مورد تائید و عضویت در تشکل های صنفی است.

وی در ادامه به انجام واکسیناسیون خبرنگاران گلستان علیه ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شروع این طرح تاکنون حدود ۳۰۰ خبرنگار با تزریق واکسن در مقابل کرونا واکسینه شدند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به صدور ۱۵ مجوز در حوزه مطبوعات گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج پایگاه خبری، چهار فصلنامه و ۶ ماهنامه در گلستان مجوز فعالیت دریافت کردند.

به گفته گلچین گلستان دارای ۸۵ نشریه چاپی از جمله روزنامه و هفته نامه، ۵۷ نشریه الکترونیکی برخط (پایگاه های خبری) و ۱۳ نشریه الکترونیکی غیر برخط است.

گلستان افزون بر ۵۰۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای دارد.

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته خبرنگار در گلستان گفت: با وجود شیوع کرونا در این هفته برنامه هایی مانند تجدید میثاق اصحاب رسانه با آرمان های انقلاب، برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه ای قلم ماندگار، برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران رسانه ای، برگزاری جشن روز خبرنگار و تجلیل از نشریات اثرگذار در توسعه استان اجرا خواهد شد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار