رئیس پلیس فتا گلستان :جرائم مالی و هتک حیثیت ،بیشترین جرائم اینترنتی امسال در گلستان است.

جرائم مالی و هتک حیثیت ،بیشترین جرائم اینترنتی امسال در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان ،رئیس پلیس فتا گلستان با اعلام این خبر گفت:نا آگاهی کاربران از نحوه صحیح نگهداری  و حفظ اطلاعات شخصی موجب شده تا سود جویان از این فرصت برای جرائم خود استفاده کنندو امسال تعداد پرونده جرایم اینترنتی حدود ۱۴درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است .

ابراهیم پرسا افزود:امسال ۹۳.۳درصد از جرائم فضای مجازی در گلسـتان کشـف شد.
وی گفت:از کل پرونده‌های تشکیل شده، ۱۷.۴۴ درصد مربوط به برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی،۱۷.۴۴ درصد مربوط به کلاهبرداری رایانه ای،۳۳.۹۵ درصد مربوط به جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و تهدید و مزاحمت اینترنتی،۸.۹۱ در صد مربوط به جرائم قمار و شرط بندی و۲۲.۲۶ درصد مربوط به سایر جرائم بوده ومهمترین انگیزه مجرمان در انجام جرایم فضای مجازی کسـب منافع مـالـی، کنجـکاوی، سـرگرمی، انتقـام جـویـی بود.

پرسا توصیه کرد :بهترین راه پیشگیری از این جرائم مراقبت خود افراد از اطلاعات شخصی و خانوادگی است.

وی از کاربران خواست اطلاعات خود را بر روی حافظه هارد یا فلش ذخیره کنند و از نگهداری آن در حافظه دستگاه هایی که مستقیم به اینترنت متصل می شوند بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا گلستان همچنین از کاربران خواست گوشی ،تبلت یا رایانه خود را برای تعمیر به افراد ناشناس نسپرندو هنگام تعمیر کنار وسیله خود حاضر باشند.

پرسا ذخیره اطلاعات حساب بانکی و رمز  آن در  گوشی یا رایانه را یکی از  راه های برداشت غیر مجاز از حساب کاربران دانست وافزود :آدرس و شماره تلفن خود را در صفحات اینترنتی خصوصی و عمومی ثبت نکنید.

وی  برای جلوگیری از فیشینگ یا جرائم مالی به کاربران توصیه کرد برای خرید اینترنتی تنها از وب سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و به پیامک های جعلی حاوی لینک پرداخت اعتماد نکنند.

جرائم مالی و حتک هیثیت ،بیشترین جرائم اینترنتی در گلستان

پرسا افزود : برای جلوگیری از کپی شدن کارت بانکی ،کسانی که با کارت بانکی خرید می کنند قبل از خرید، دستگاه کارت خوان را چک کنند که دارای  دستگاه کپی  کننده کارت بانکی یا اسکیمر نباشد .

پرسا در پایان از خریداران و فروشندگان کالا خواست به رسید های جعلی اعتماد نکنندو پس از هر خرید یا فروش حساب بانکی خود را چک کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار