گوهری راد از بازگشایی مدارس استان گلستان در سال جدید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با تایید ستاد کرونا خبرداد.

تاکید بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی/ فرهنگ خانواده ها در حوزه مشاوره تحصیلی تغییر کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ احسان گوهری راد اظهارکرد: دو سناریو برای بازگشایی مدارس پیش بینی شده که یکی غیرحضوری و دیگری نیمه حضوری است.

وی افزود: بازگشایی مدارس الزاماتی دارد و سیاست آموزش و پرورش هم بر این است که با رعایت پروتکل ها و با تأیید ستاد ملی کرونا، مدارس بازگشایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: تاکنون واکسیناسیون بیش از دوسوم فرهنگیان واجد شرایط در گلستان انجام شده و بقیه هم تا پایان این هفته به اتمام می رسد.

گوهری راد درباره انتخاب رشته کنکور در استان بیان کرد: بعد از اعلام نتایج اولیه مشاوره های آموزش و پرورش فعال شدند و با نرخ های ۳۰۰ هزار تومان در گرگان، ۲۰۰ هزار تومان در سایر شهرها و ۱۰۰ هزار تومان در مراوه تپه خدمات مشاوره به دانش آموزان می دهند.

وی اضافه کرد: حق مشاوره  برای دانش آموزان بی بضاعت نیز رایگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اذعان کرد: در موسسات خصوصی بیش از ۵ الی ۱۰ میلیون تومان نیز برای انتخاب رشته ها از خانواده ها اخذ می شود در حالی سازمان سنجش نرم افزاری را در اختیار دانش آموزان قرار داده است که با جدیدترین اطلاعات طراحی و بروز شده است.

گوهری راد بیان کرد: متاسفانه دربین خانواده ها، تصور می شود هر مشاور و دبیری که پول بیشتری بگیرد بهتر مشاوره می دهد در حالی که اینطور نیست.

وی با بیان اینکه امسال تب رشته های تجربی به رشته های انسانی منتقل شده است، یادآورشد: امسال با توجه به سیاست های آموزش و پرورش بیش از ۴۱ درصد دانش آموزان استان به سمت فنی و حرفه ای  و کار دانش هدایت می شوند.

گوهری راد در ادامه به تعداد مدارس در سال جدید تحصیلی هم اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ کلاس درس جدید در استان گلستان اضافه می شود که ۷۰ درصد آن توسط خیرین و مابقی از اعتبارات دولتی هزینه شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان؛ سرعت افزایش تعداد دانش آموزان تا دوسال آینده صعودی است و متناسب با ساخت کلاس های درس نیست اما با کاهش نرخ ورودی دانش آموزان از دوسال دیگر به تعادل خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کماکان ۳۵ درصد مدارس استان گلستان نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی است.

گوهری راد درباره برنامه ای که می خواست در زمان تصدی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان انجام دهد اما نتوانست به آن برسد گفت: آموزش و انتخاب مدیران مدارس برای بهره وری بیشتر مد نظر بود اما با توجه به مشکلاتی که با آن مواجه بودیم و عدم استقبال در برخی شهرستان ها به این مهم دست نیافتم.

گفتنی است؛ در سال تحصیلی جدید ۳۸۵ هزار دانش آموز در مدارس گلستان تحصیل خواهند کرد که ۴۳ هزار نفر آنها پایه اول ابتدایی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار