نصیری گفت: بخشی از بیماران کرونایی در منزل درمان می شوند و این مسئله باعث افزایش میزان مصرف برق شده و درخواست داریم که مردم صرفه جویی کنند.

لزوم صرفه جویی در مصرف برق در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اکبر نصیری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در شرایط خاصی به سر می بریم و بخشی از بیماران کرونایی نیز در منزل درمان می شوند و این مسئله مزید بر علت شده که میزان مصرف برق در استان افزایش یابد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان  ادامه داد: با توجه به اینکه سال خشکی را سپری می کنیم  آب سدها برای تولید برق در اختیار وزارت نیرو قرار نداشت و لذا میزان تولید برق کشور کاهش یافته است.

 

نصیری بیان کرد: از سوی دیگر گرمای بی سابقه هوا میزان مصرف برق را در کشور افزایش داده است و بین مصرف و تولید ترازی وجود ندارد.

 

وی بیان کرد: اگر بتوانیم ۱۵ تا ۲۰ درصد در هر خانوار صرفه جویی کنیم قطعاً خاموشی نخواهیم داشت و تاکید ما بر این است که از  لوازم برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف برق استفاده نشود.

 

این مقام مسئول بیان کرد: توصیه ما این است که درجه کولرهای گازی در منازل بر روی دمای ۲۶ درجه قرار دهند و از پنکه و کولر به صورت تناوب برای سرمایش استفاده کنند.

 

نصیری ابراز داشت: با توجه به اینکه تامین آب در استان گلستان با قطعی برق در ارتباط است استاندار گلستان و نمایندگان مجلس پیگیر آن بودند که میزان خاموشی ها در استان گلستان کاهش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار