قطعی مکرر برق در روزهای گرم تابستان علاوه بر نارضایتی مردم، واحدهای تولیدی را هم دچار مشکل کرده و از همه مهم‌تر با توجه به شیوع گسترده کرونا در گلستان و بستری بودن چندین هزار بیمار در منازل، قطعی برق امان آنها را بریده است.

قطعی مکرر برق نفس کرونایی‌ها و صنایع گلستان را به شماره انداخت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم ازگرگان، یکی از مشکلاتی که طی ماه‌های اخیر گریبانگیر مردم شده قطعی برق است، اتفاقی که در سراسر کشور شاهد آن هستیم. گلستان هم با این مشکل روبرو شده و پس از مدتی که قطعی برق کمتر شده بود مجددا با افزایش دمای هوا قطعی برق و به دنبال آن قطعی آب در استان رخ می‌دهد و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است.

در بسیاری از نقاط استان گلستان شاهد قطعی چند ساعته برق طی شبانه روز هستیم به طوری که این قطعی‌های نامنظم و طولانی موجب آسیب زدن به وسایل برق مردم شده و خسارات مالی زیادی به آنها وارد کرده و بسیاری از مردم می‌گویند آسیب‌هایی که به دلیل نوسانات و قطعی برق به لوازم برقی آنها وارد شده توسط جبران نمی‌شود.

علاوه بر بخش خانگی، صنایع استان گلستان نیز به علت قطعی‌های مکرر برق، مجبور به تعطیلی خطوط تولید شده‌اند و ضرر و زیان بسیاری دیدند.

اما مهم‌تر از همه اینها حال و روز بیماران کرونایی استان است، حدود 2 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته دست کم 10 برابر این عدد در منازل خود بستری و تحت درمان هستند.

بسیاری از این افراد نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و گرمای هوا و قطعی برق ، نفس بیماران را بریده و کسی هم نیست که نسبت به این بی تدبیری پاسخگو باشد. موضوعی که البته در صحن علنی مجلس هم بارها مورد تذکر نمایندگان نسبت به وزارت نیرو قرار گرفت و نایب رئیس مجلس هم از وزیر نیرو خواست هرچه سریع‌تر این موضوع را سامان دهد.

یکی از شهروندان گرگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ما ساکن مرکز شهر هستیم و طی یک هفته اخیر روزانه دو تا سه بار برق به مدت دو تا سه ساعت قطعی می‌شود و باید گرامی طاقت فرسا را تحمل کنیم.

وی افزود: در روزهای عادی آب هم از ساعت پنج بعدازظهر تا هفت صبح روز بعد قطع است و حتی یک روز آب از ساعت 3:30 بعدازظهر تا هفت صبح روز بعد قطع بود.

وی ادامه داد: در کنار این قطعی‌ها زمانی که پیگیر می‌شویم ادارات مرتبط پاسخگوی ما نیستند و واقعا تحمل این شرایط بدون هیچ پاسخگویی سخت است.

یکی از شهروندان آق قلایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: متاسفانه قطعی برق خسارات جیران ناپذیری دارد، خراب شدن و سوختن لوازم برقی شاید قابل جبران باشد اما جان انسان‌ها به هیچ وجه قابل جبران نیست.

وی افزود: ابتدای هفته جاری به دلیل بی برقی و بی اکسیژنی دو نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند، واقعا چه کسی پاسخگوی این خسارت جبران ناپذیر است؟

یکی دیگر از شهروندان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: متاسفانه هر روز شاهد قطعی‌های مکرر آب و برق هستیم و به خصوص قطعی برق مشکلات زیادی در زندگی روزمره ما ایجاد کرده است.

وی افزود: قطعی برق موجب شده مردم در آسانسورها گیر کنند، درب‌های برقی پارکینگ‌ها برای ساعت‌ها باز یا بسته بماند و چنین اتفاقاتی واقعا در این شرایط قابل تحمل نیست.

اما قطعی برق ضرر و زیان زیادی به برخی اصناف وارد کرده و آنها معتقد هستند در این شرایط  سخت اقتصادی، مشکل بی برقی نمکی روی زخم آنهاست.

یکی از کاسبان شهر گرگان در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: قطعی برق موجب شده تا مواد غذایی داخل یخچال خراب شود و حتی یخچال‌های مغازه هم دچار مشکل شود.

وی افزود: هزینه تعمیر یا خرید یک یخچال برای مغازه بسیار زیاد است و ما در این شرایط اقتصادی توانایی خرید یخچال را نداریم، همچنین شدت گرما به حدی است که هنگام قطعی برق نمی‌توان تحمل کرد و امیدوارم مسئولان چاره‌ای بیاندیشند تا ما بیشتر از این ضرر نکنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار