مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت در شرق استان گلستان بابیان اینکه این شهرستان ۵۳ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال دارد که به ترتیب و بر اساس اولویت واکسن کرونا دریافت خواهند کرد، گفت که تاکنون ۱۹ هزار نفر معادل ۳۶ درصد این جمعیت واکسن دریافت کردند.

۳۶ درصد جامعه هدف مینودشت واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدعلی حدادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که افراد واجد شرایط در مینودشت می‌توانند بعد از نام نویسی در سامانه سلامت به نشانی SALAMAT.GOV..IR و دریافت پیامک اعلام زمان و مکان با مراجعه به پنج مرکز پیش بینی شده در مناطق شهری و روستایی، واکسن کرونا دریافت کنند.

وی از همکاری مردم برای تزریق واکسن کرونا در مینودشت قدردانی کرد و گفت: هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال این شهرستان در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی تا ۲ ماه آینده عملیات واکسیناسیون جامعه هدف پایان می‌یابد.

دکتر حدادی با اشاره به متغیر بودن آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در چند روز اخیر، اضافه کرد: به‌طور متوسط روزانه ۱۲ نفر در این بیمارستان بستری و به همین تعداد ترخیص می‌شوند ضمن اینکه هم اکنون ۱۶ نفر از بیماران به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مینودشت، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراین شهرستان را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مطلوب نیست و برای مهار کامل کرونا علاوه بر انجام واکسیناسیون باید سطح رعایت مردم نیز بیشتر شود.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، از رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی مساجد مینودشت گلایه کرد و افزود: برگزاری مراسم عزاداری محرم باید در فضای باز باشد اما طبق بررسی‌های میدانی ۱۸ مسجد شهرستان در فضای بسته این مراسم را برگزار می‌کنند.

حدادی بابیان اینکه تراکم جمعیت هنگام برگزاری مراسم عزاداری بالاخص در قسمت خواهران در هر ۲ فضای باز و بسته زیاد است، ادامه داد: توزیع غذای نذری میان عزاداران و ایجاد صف در برخی مساجد مینودشت نیز بر نگرانی حوزه بهداشت نسبت به افزایش آمار بیماران کرونایی این شهرستان در روزهای آینده افزوده است.

وی از هیات‌های مذهبی مینودشت خواست نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری داشته باشند تا ایام سوگواری امام حسین(ع) بدون خطر پشت سرگذاشته شود.

وضعیت کرونایی شهرستان مینودشت با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت از هشتم تیرماه جاری به رنگ قرمز تغییر یافت.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان، هزار و ۹۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۲۵ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۱۰۰ نفر از آنان حال مساعدی ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار