رئیس خیرین سلامت گلستان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

خیر گنبدی بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در زمان کرونا بین نیازمندان توزیع کرد/ دولت جدید از تخصص و تجربه اقتصاددان‌ها در رفع مشکلات بهره گیرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان «حاج‌محمد شهرکی» یکی از نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس بوده که فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی در سراسر کشور در حوزه‌های مختلف انجام داده است.

فعالیت‌های این نیکوکار گنبدی در حوزه کارهای خیر از زمان هشت سال دفاع مقدس شروع شده و بیش از ۲۵ سال پیش خدمات وی در حوزه سلامت و درمان زبانزد خاص و عام است.

«حاج محمد شهرکی» در سال ۱۳۹۴ نخستین بانک امانات تجهیزات پزشکی را در گنبدکاووس راه‌اندازی کرد و با توجه به استقبال خانواده‌هایی که در منازل از بیماران خود نگهداری می‌کردند در سراسر استان‌های کشور به ویژه استان‌های محروم این بانک امانات تجهیز و راه‌اندازی شد.
از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور با توجه به نیاز مردم به تجهیزات و بسته‌های بهداشتی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک‌های مومنانه این نیکوکار گنبدی در حوزه سلامت و کمک‌های معیشتی گام‌های بزرگی برداشته و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بسته کمک‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.

آقای شهرکی فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی در سطح کشور و استان گلستان انجام دادید انگیزه شما از این فعالیت‌ها چیست؟
شهرکی: قبل از هرچیز یادی کنیم از شهدای انقلاب اسلامی که ما هر چه داریم به برکت خون شهداست و امنیت و آرامش کنونی کشور ایران اسلامی را مدیون خون شهدا می‌دانیم و رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های آنها در هشت سال دفاع مقدس سبب شده تا  دشمنان جرات نکنند به مرزهای جغرافیایی ما نزدیک شوند.

معتقدم مال و ثروت امانتی از طرف خدا بوده که به ما محول شده و برای ازدیاد برکت باید این مال و ثروت در راه خدا انفاق شود، بنده هرچه دارم لطف خداوند است که به من ارزانی داشته و تلاش کردم تا از این امانت در راه خدمت به مردم و رضای حق استفاده کنم.

شما کمک‌های خیرخواهانه خود را از زمان هشت سال دفاع مقدس آغاز و تاکنون ادامه دادید که این کمک‌ها در زمان حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و شیوع بیماری کرونا شدت و افزایش بیشتری پیدا کرده، در ابن باره توضیحاتی دهید؟
حاج محمد شهرکی: اگر کاری انجام دادم برای رضای خدا و خدمت به خلق بوده و امید داریم این کمک‌ها باقیات صالحات برای بنده و خانواده‌ام باشد. بعد از شیوع کرونا و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک‌های مومنانه در رفع مشکلات اقتصادی مردم به ویژه نیازمندان و محرومان تلاش کردم بتوانم قدم‌های خوبی را برای خدمتگزاری انجام دهم و خدا را شاکرم که توانستم تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع کنم.

از همه افراد و هموطنان می خواهم هر یک به قدر توان مالی خود در این راستا کمک کنند تا به قول فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم با همدلی و مشارکت مشکلات را تا حد زیادی رفع کنیم.

در ایام ماه محرم و با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا سبب شده تا نذورات مردم به گونه دیگری انجام شود ۱۰ هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، قند، رب و غیره هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه که بین نیازمندان توزیع می‌شود.

* اگر مدیریت قوی و برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی در کشور وجود داشته باشد مشکلی به‌ وجود نخواهد آمد

هرچه این کمک‌ها بیشتر شود همدلی و محبت بین مردم بیشتر شده و این همدلی و هم‌افزایی‌ها سبب می‌شود تا مردم بهتر بتوانند بر مشکلات فائق آیند.


 صحبت از مشکلات اقتصادی به ویژه در بین اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه شد به نظر شما ریشه این مشکلات در چه چیزهایی است؟
حاج محمد شهرکی: به نظر بنده مدیریت ضعیف دولت می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد مشکلات در حوزه‌های مختلف اجرایی کشور ایجاد کند. اگر مدیریت قوی و برنامه‌ریزی دقیق در اجرای برنامه‌های اقتصادی وجود داشته باشد بخش اعظمی از مشکلات در کشور به وجود نخواهد آمد.

متاسفانه بیشترین آسیب در دولت قبلی به وجود آمد البته ما منکر کار کردن دولت ها و دولت قبلی نیستیم کارهایی انجام شده اما در مدیریت و برنامه‌ریزی بسیار ضعیف عمل شد.

* متاسفانه در چند سال اخیر افرادی مدیر شده‌اند که هیچ تخصص و تجربه مدیریتی نداشتند

افرادی به عنوان مسئول وارد میدان شدند که هیچ تخصص و تجربه مدیریتی در جایگاه خود نداشتند و از طرفی در بسیاری از مواد اولیه تولیدی و غذایی مافیا شکل گرفت و بیشتر مسئولیت به خاطر واسطه فامیلی و بستگان واگذار شد که متاسفانه این ضربه سختی به بدنه اجرایی کشور و مردم وارد کرد و سبب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی در کشور به ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه شد.

از دیگر نکات مهم در ایجاد مشکلات موجود عدم تعامل دولت با مردم بود. دولت یازدهم و دوازدهم نتوانست تعامل خوبی بین مردم و خود ایجاد کند و فاصله عمیقی بین دولت با مردم ایجاد شد که یکی از آسیب‌های جدی در کشور بود.

* نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در وضعیت جامعه و کشور بی‌بدیل است
شما چه راهکاری به دولت آقای رئیسی برای رفع مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی دارید؟

حاج محمد شهرکی: یکی از نکات مهم برای موفقیت در دولت جدید تعامل دولت با مردم و مردم با دولت است که به نظر می‌رسد آقای رئیسی قبل از رئیس جمهور شدن این خصلت نیکو را دارد و از زمان وارد شدن در قوه قضائیه این تعامل با مردم وجود داشته و هست.

نکته مهم دیگر این است که اگر آقای رئیسی در رفع مشکلات اقتصادی از تجربه و تخصص اقتصاددان‌ها به مدت سه سال به عنوان مشاوره استفاده کند مطمئنا در رفع مشکلات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در وضعیت جامعه و کشور بی‌بدیل است. متاسفانه در این دوره و دوره قبل، بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظایف خود در حیطه قانونگذاری عمل نکرده و زمانی که وارد مجلس می شوند در جهت منافع شخصی خود و اینکه افراد و بستگان خود را در جایگاه های مختلف مسوول کنند متمرکز شده و رسالت و وظیفه اصلی خود را فراموش می‌کنند.

* نمایندگان مجلس به جای تغییر و جابه‌جایی مدیران  به وظیفه قانونگذاری خود بپردازند/  بوق و کرنا کردن پروژه‌هایی که مسوولان و خیرین آن را به نتیجه رساندند به نام خود مناسب نیست

گاها مشاهده می‌شود که موضوع و پروژه خاصی از سال‌ها قبل مورد پیگیری مسوولان و یا افراد نیکوکار برای ارائه خدمت به مردم و توسعه منطقه قرار گرفته و بعد از سال‌ها به نتیجه رسیده و این نماینده فورا این موضوع را در بوق و کرنا کرده و به اسم خود و تلاش خود در فضاهای مجازی مطرح و منعکس می‌کند که این امر در جایگاه و شخصیت یک نماینده مجلس مناسب نیست.

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود به جای تغییر و جابجایی مدیران و گماشتن بستگان و فامیل خود در مسئولیت‌های مختلف شایسته‌سالاری و تخصص را سرلوحه کار خود قرار دهند و به وظایف اصلی خود در مجلس که همانا قانونگذاری و اصلاح قانون در امور اقتصادی کشور باشند تا تولیدکنندگان بتوانند در یک فضای آرام و باثبات برای خودکفایی و استقلال کشور تلاش کنند.

درباره راه‌اندازی  مرکز جامع سرطان و انژیوگرافی توضیحاتی دهید؟
حاج محمد شهرکی: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس قطب بیماری سرطان و قلب در کشور است اما متاسفانه به‌خاطر بی‌توجهی نمایندگان مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته مورد غفلت واقع شده و تمام تجهیزات و امکانات لازم و مورد نیاز در این زمینه در استان‌های دیگر مانند اصفهان، تهران و غیره وارد و تجهیز شده است.

بیماران منطقه علاوه بر رنج بیماری باید به مراکز استان‌های دیگر تردد کرده و هزینه و وقت بسیاری را برای درمان صرف می‌کردند.

خداوند این توانایی و لطف را شامل حال بنده کرد تا بتوانم یک ساختمان به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع را در دو طبقه برای این بیماران راه‌اندازی کنم و با رایزنی‌های تلفنی که با وزیر بهداشت و درمان کشور آقای دکتر نمکی انجام شد توانستیم بخشی از تجهیزات مورد نیاز را وارد شهرستان گنبدکاووس کنیم.

در بیش از یکسال گذشته از شیوع بیماری کرونا اتفاقات خوبی در حوزه سلامت و درمان رخ داده که بخش اعظمی از آن توسط خیرین انجام شده چه انگیزه‌ای سبب شد تا برای درمان بیماران به این حوزه ورود کنید؟

حاج محمد شهرکی: وظیفه شرعی و انسانی هر فرد است که در زمان گرفتاری و مشکلات جان انسان‌ها در خطر باشد به کمک آنها بشتابد. بعد از شیوع کرونا رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری در کمک به درمان بیماران و خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا داشتند که در این راستا تلاش کردم برای مردم قدمی بردارم.

در ابتدای شیوع کرونا با صحبت‌هایی که با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان داشتم متوجه شدم نتیجه تست کرونا حدود ۱۵ روز طول می‌کشد و این امر به خاطر عدم دستگاه‌های مورد نیاز در این بخش است که با رایزنی‌های انجام شده ظرف ۲۴ ساعت دستگاه مورد نظر خریداری و وارد استان شد و نتیجه تست‌ها نیز ظرف ۲۴ ساعت به مردم اعلام می‌شد که در کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری بسیار موثر و اثربخش بود.

در بخش دیگر نیز تلاش کردم بتوانم بخشی از مشکلات مردم را در این مدت رفع کنم که نخست با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گنبدکاووس در محله «سیدآباد» مرکز نیکوکاری باب‌الحوائج راه‌اندازی کردیم تا از این طریق بتوانیم نیازمندان واقعی را شناسایی و بسته‌های معیشتی و دیگر اقلام مورد نیاز را بین آنها توزیع کنیم.

خوشبختانه و به یاری خداوند متعال توانستم تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی را تهیه و بین نیازمندان توزیع کنم که در ماه مبارک رمضان ۱۶ هزار بسته و در ایام محرم نیز ۱۰ هزار بسته هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

با شروع پیک پنجم شیوع کرونا و افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های گنبدکاووس و کمک به این حوزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان و کمک دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان ظرفیت تخت‌های ای‌سی‌یو شهرستان ۴۰ درصد افزایش یافت و از ۵۳ تخت به ۷۳ تخت رسید که تحول خوبی در این بخش بود.

در این راستا ۲۰ تخت با تجهیزات مورد نظر تهیه و راه‌اندازی شد که مبلغ ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت که از این مبلغ ۴ میلیارد تومان مساعدت کردم.

یکی از اتفاقاتی که در این روزها شاهد آن هستیم تصرف طالبان در کشور افغانستان است که این امر سبب شده تا مرزبانان غیور ما برای امنیت کشور در این قسمت از مرز مشترک حضور بیشتری داشته باشند.

با توجه به اطلاعات کسب شده و گرمای شدید هوا متوجه شدیم این عزیزان در آن گرمای طاقت‌فرسا هیچ‌گونه وسایل سرمایشی ندارند و به همین منظور تعداد ۲۸ دستگاه کولر تهیه و از طریق هلال احمر به این مناطق اعزام کردیم تا مرزبانان با آسایش و راحتی بیشتر بتوانند از مرزهای کشورمان دفاع کنند.

چه صحبتی با مردم عزیز کشور و استان گلستان دارید؟
حاج محمد شهرکی: بیماری کرونا به همه ما یادآوری کرد که بیماری غنی و فقیر، پیر و جوان، مرد و زن و غیره را نمی‌شناسد و به قول فرمایشات مقام معظم رهبری این بیماری منحوس همه را گرفتار کرده است.

مرگ بسیاری از عزیزانمان در این مدت به همه ما یاد داد که همیشه همدل و همراه باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

در مرحله نخست از همه هموطنان عزیزم می خواهم که رعایت نکات بهداشتی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند تا سلامت خود و خانواده‌هایشان تا حدود زیادی تضمین شود. تلاش کنیم به خاطر حفظ جان یکدیگر ماسک بزنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و از هرگونه تجمع، مهمانی، شرکت در مراسمات عزاداری و عروسی پرهیز کنیم تا ان‌شالله این بیماری به‌زودی ریشه‌کن شود.

در مرحله بعد از همه عزیزان می‌خواهم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری وارد میدان شوند و هر یک هر چقدر که در توان دارند به لحاظ مالی، معنوی و جسمی کمک کنند تا از آسیب بیشتر خانواده‌های محروم و نیازمند جلوگیری شود و هم بتوانیم در این زمان کمک حال آنها باشیم تا هرچه  زودتر این بیماری از سطح جهان ناپدید شود.

جا دارد از نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعات که الحق و انصاف همیشه و به ویژه  در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار خوب فعالیت و عمل کردند تشکر ویژه داشته باشیم. اگر این عزیزان در این مدت تلاش شبانه‌روزی نداشتند ما در حال حاضر امنیت و آرامش نداشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار