رییس اداره ورزش و جوانان مراوه‌تپه واقع در منتهی‌ الیه شمال شرق استان گلستان گفت: سه پروژه ورزشی که با هزینه ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با مشارکت دوسویه دولت (وزارت ورزش و جوانان) و بنیاد علوی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی احداث شده، آماده بهره‌برداری است.

سه پروژه ورزشی مراوه‌تپه آماده بهره‌برداری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ اسماعیل مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پروژه‌ها شامل زمین چمن مصنوعی روستای "آق‌تقه" بخش مرکزی، سالن ورزشی روستای "یانبلاغ" بخش گلیداغ و سیستم روشنایی زمین چمن مصنوعی شهر مراوه‌تپه است که بنیاد علوی در مجموع برای احداث آنها ۱۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی بابیان اینکه مراوه‌تپه هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که علاقه‌مندی بیشتر آنها به رشته‌های کشتی سنتی آلیش و گورش، والیبال و فوتبال است، افزود: برای ساخت خانه کشتی سنتی آلیش و گورش این شهرستان از منابع استانی سال ۹۸ ردیف اعتباری تصویب شد اما هنوز هیچ اعتباری تخصیص نیافته است.

مرادی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت خانه کشتی گورش مراوه‌تپه را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌ سرمایه‌ای برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی پیش بینی شده که ۱۰ میلیارد ریال آن برای احداث خانه کشتی گورش است.

رییس اداره ورزش و جوانان مراوه‌تپه ادامه داد: زمین چمن مصنوعی روستای بیشک‌تپه از توابع بخش گلیداغ این شهرستان نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی جزو پروژه‌های نیمه تمام است که برای تکمیل آن باید هفت میلیارد ریال هزینه شود.

وی، احداث زمین فوتبال استاندارد و نیز زمین والیبال ساحلی با مجموع اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال را از نیازهای حوزه ورزش شهرستان مراوه‌تپه دانست و گفت: در صورت تامین اعتبار از منابع ملی و استانی برای اجرایی کردن این ۲ پروژه و رساندن پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد، بنیاد علوی آمادگی خود را جهت تکمیل آنها اعلام کرده است.

مرادی افزود: با وجود پنج سالن ورزشی سرپوشیده و سه فضای روباز ورزشی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۰۲ مترمربع در مراوه‌تپه، سهم سرانه هر فرد در این شهرستان ۴۰ سانتی‌متر مربع است که هنوز فاصله زیادی تا یک متر مربع سرانه استاندارد کشور دارد.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار