رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به افزایش تعداد سمن‌های جوانان در این شهرستان، گفت: پس از نخستین سمن بانوان، به زودی نخستین سمن علمی جوانان استان نیز در گنبدکاووس به ثبت می‌رسد.

ثبت نخستین سمن علمی جوانان گلستان/ تخصصی کردن سمن‌ها راهبرد اصلی ماست

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الله یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سیاست دولت و حاکمیت در سال‌های اخیر واگذاری امور به مردم به ویژه جوانان با هدف کیفی‌سازی و افزایش مشارکت‌های عمومی بوده است، اظهار کرد: توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین روش‌های رسیدن به این هدف بوده که در وزارتخانه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به عنوان موسسات مردمی که ذیل وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند در سال‌های اخیر بار بسیاری از وظایف این وزارت‌خانه در حوزه جوانان را به دوش کشیده‌اند، افزود: در بسیاری از مواقع حساس و برهه‌های تاریخی نیز این سمن‌های جوانان بوده‌اند که با درایت و بصیرت در کنار دولت و ملت قرار گرفته و به زیبایی نقش آفرینی کرده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از زمان حضور در مسند ریاست این اداره تلاش خود برای افزایش تعداد سمن‌های جوانان را به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: در ابتدا تنها دو سازمان مردم نهاد جوانان در گنبدکاووس فعال بودند که امروز این تعداد به بیش از 6 سمن رسیده و بالغ بر پنج سمن دیگر نیز در آستانه اخذ مجوز و پروانه فعالیت هستند.

یوسفی با بیان اینکه سمن‌هایی در حوزه اخلاق در ورزش، کسب و کارهای نوپا و حوزه اجتماعی در طی یک سال گذشته در این شهرستان راه‌اندازی شده‌اند، ادامه داد: نخستین سمن تخصصی حوزه بانوان و تربیت فرزند استان گلستان نیز در آستانه اخذ پروانه فعالیت بوده و نخستین سمن علمی و تربیتی جوانان استان گلستان نیز در روز گذشته مرحله نخست ثبت خود را به پایان رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه سمن‌های جوانان شهرستان گنبدکاووس در سه ماه گذشته با حضور جدی و پرشور در مسیر مقابله با بیماری کرونا خوش درخشیدند، گفت: این حضور پرافتخار بارها مورد تحسین مردم، مسوولان ارشد استانی و شهرستانی قرار گرفت و اتفاقات بسیار بزرگ و اثربخشی را رقم زد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار