رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان از بررسی ۱۴۳ اظهارنامه صادراتی و وارداتی خبر داد.

بررسی ۱۴۳ محموله صادراتی و وارداتی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان گفت: هر کالایی که از مرز‌های مشترک استان با دیگر کشور‌ها وارد یا از آن خارج می‌شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، برای ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، برای تعیین ماهیت و آنالیز آن به استاندارد ارجاع داده می‌شود.

او افزود: در سال جاری، ۹۶ اظهارنامه صادراتی از گمرک استان به استاندارد ارجاع شد که از این تعداد ۷۶ فقره مربوط به کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و مابقی کالا‌های غیر مشمول استاندارد اجباری بود.

حسینی گفت: خوشبختانه تمامی موارد بررسی شده با استاندارد انطباق داشت و منجر به صدور ۷۶ گواهی انطباق کالا‌های صادراتی در استان شد.

او افزود: طی این مدت همچنین ۴۷ اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۲۹ فقره مشمول استاندارد اجباری و مابقی غیرمشمول بود.

رئیس اداره صادرات و واردات استاندارد گلستان گفت: اظهارنامه‌های وارداتی نیز تماماً با استاندارد‌های مربوط انطباق داشت و برای تمامی فراورده‌های مشمول استاندارد اجباری گواهینامه انطباق وارداتی طی سال جاری صادر شد.

حسینی گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۴ پرونده صادارت فراورده‌های نفتی نیز در استان تشکیل، که منجر به صادارت ۱۵۷ تانکر فراورده‌های نفتی به وزن حدودا ۴۱۰۰ تن از گمرکات استان گلستان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار