مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۰ هزار تن بار توسط ریل گلستان جابجا شده که از این میزان ۱۷۰ هزار تن آن صادرات بوده است.

جابجایی ۲۱۰ هزار تن کالا از خطوط ریلی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از اتصال خط عریض ایران-ترکمنستان بسته‌ای از اتفاقات انجام شد که شامل اتمام پل مرزی، اتصال باقیمانده ریل عریض و اتصال کامل آن به اینچه برون، مونتاژ لوکوموتیو عریض، ایجاد محوطه‌های تخلیه و بارگیری خط عریض و غیره است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به ورود اولین قطار باری از قزاقستان که حامل زغال سنگ بود، افزود: در هر واگن برای تعویض بوژی نیاز به پرداخت ۱۸۰ فرانک سوئیس بود که هم اکنون لازم نیست تجار و بازرگانان این مبلغ را پرداخت کنند.

اعتماد بیان کرد: میزان ظرفیت بالقوه واردات زغال سنگ به شرط استقبال کارخانجات داخلی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال است که با افتتاح این خط، در حمل و نقل این بار حدود چهار میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار صرفه جویی شده و خود این امر به تولید، اشتغال و تجارت کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۰ هزار تن بار توسط ریل گلستان جابجا شده که از این میزان ۱۷۰ هزار تن آن صادرات بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲، عمده کالای صادراتی سیمان و میلگرد بوده و پارچه عمده کالای وارداتی را تشکیل می‌دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار