فرماندار کلاله در شرق استان گلستان گفت که به مناسبت هفته دولت ۴۶ طرح عمرانی و ۱۴ طرح اقتصادی و اشتغال‌زا با مجموع اعتبار ۴۹۵ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن برای ۴۳ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی کلاله هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد ابراهیمی تودرواری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: علاوه بر طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال عملیات اجرایی سه طرح عمرانی با اعتبار پیش بینی شده ۱۲۴ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال نیز شروع می‌شود.

وی مرکز خدمات کشاورزی دهستان تمران و واحدهای مسکونی طرح مقاوم‌سازی روستایی را از مهمترین طرح‌های عمرانی آماده افتتاح کلاله در هفته دولت برشمرد و افزود: عملیات اجرایی مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان کنگور، مسکن روستایی و فیبرنوری این شهرستان نیز در همین هفته آغاز خواهد شد.

ابراهیمی تودرواری اضافه کرد: افتتاح واحد کابینت‌سازی با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۱۰ نفر و واحد درب و پنجره‌سازی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۶ نفر از شاخص‌ترین طرح های اقتصادی آماده افتتاح کلاله در هفته دولت است.

فرماندار کلاله، مجموع طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی هفته دولت سال گذشته کلاله را ۲۵۴ طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۸۵۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: امسال به دلایل مختلف از جمله شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی حاکم بر دولت، تعداد طرح‌های هفته دولت این شهرستان کمتر از سال گذشته است.

وی همچنین با اشاره به تکمیل ظرفیت ۱۲ هکتاری ناحیه صنعتی دهنه با استقرار حدود ۵۰ واحد، گفت: باتوجه به اینکه شهرک صنعتی شهرستان سال ۹۴ به گالیکش واگذار شد و ظرفیت این ناحیه صنعتی نیز تکمیل شده، نیاز است تا محدوده آن برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان گسترش یابد.

ابراهیمی تودرواری افزود: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان هفته گذشته از ناحیه صنعتی دهنه بازدید کرد و قرار شد ۲۵ هکتار زمین به مساحت آن اضافه شود و طبق برنامه ریزی‌ تا دهه فجر زمین مورد نیاز خریداری خواهد شد.

فرماندار کلاله اضافه کرد: سه منطقه برای ایجاد شهرک صنعتی به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان معرفی شده که در صورت موافقت و تصویب در مجموع باعث افزایش جذب سرمایه گذار در این شهرستان خواهد شد.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار