مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: ۴۲۶ هزار و ۶۶۶ دز واکسن در این استان مصرف شده که ۱۳ درصد آن ایرانی بوده است.

۱۳ درصد گلستانی‌ها واکسن ایرانی زدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، واکسن‌ چینی(سینوفارم)، واکسن ژاپنی (آسترازنکا)، واکسن ایتالیایی یا کره جنوبی (کواکس)، واکسن روسی (اسپوتنیک و آسترازانکا) و واکسن هندی (بهارات) از جمله واکسن های موجود در کشور است.

وی اظهارداشت:  تاکنون  ۶۸ هزار و ۴۰۶ گلستانی موفق به دریافت دز دوم واکسن شده و  تعداد ۳۵۸ هزار و ۲۶۰  نفر هم دز اول را دریافت کرده اند.

واکسن در کاهش آمار مرگ و میر کرونایی موثر بوده است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان گلستان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال تا حدی در کاهش مرگ و میر این گروه سنی در موج پنجم کرونا موثر بوده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که همچنان تاکید این نهاد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مصون‌ ماندن از ابتلا به ویروس کروناست و این موضوع بارها در رسانه‌ها و در جلسات به اطلاع مردم استان رسانده شده است.

باقری خاطرنشان کرد: در هیجده ماه گذشته همواره مردم را نسبت به خودداری از برگزاری تجمعات، دورهمی‌ها، جشن‌های عروسی و مراسم‌ ترحیم تشویق و ترغیب شده‌اند و امید می‌رود با همراهی و همکاری بیش از پیش مردم روند افزایشی شیوع کرونا در استان در موج پنجم متوقف و روند رو به بهبودی حرکت کند.

 

واجدین شرایط به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند

وی اضافه کرد: به‌ جز مراکز واکسیناسیون روستایی، مراکز تجمیعی تزریق کرونا طی روزهای تاسوعا و عاشورا در تمام مناطق شهری استان باز است و واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسن دریافت کنند.

باقری گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی برای تمام شهرهای استان گلستان تهیه شده و محموله جدیدی از واکسن در راه استان است.

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا بیست و ششم ماه مرداد در مجموع ۲۰ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۶۵ دز واکسن در ایران تزریق شد که ۱۵ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۶۴ دز اول و چهار میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۰۱ دز دوم بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار