علیخانی گفت: هیئت امنای مساجد به کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مساجد توجه کنند و از این طریق می توانند زمینه مشارکت جوانان در فعالیت مساجد را افزایش دهند.

هیئت امنای مساجد به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد توجه کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس علیخانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت:  پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در ورود به مدینه مسجد را مرکز حکومت خود قرار داد و این مهم اهمیت مسجد را نشان می دهد.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی گرگان  ادامه داد: در بیانات امام(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی تاکیدات زیادی به مسجد شده است و باید الفتی بین بسیج و هیئت های مذهبی با مسجد باشد و این مهم ریشه تاریخی دارد.

 

علیخانی یادآور شد: جامعه ما نیز با مسجد الفتی دارد و امسال نیز با توجه به شرایط کرونا شاهد آن بودیم و وفاق خوبی بین عزاداران حسینی و دست اندرکاران مساجد رقم خورد و مراسم های سوگواره حسینی در فضای باز برگزارشد.

 

وی افزود: با همدلی و تجربه نوینی امسال مراسمات سوگواره حسینی به حول قوه الهی به بهترین شکل برگزار شد و این در حالی است که در قاموس ایرانیان برگزاری مراسم عزاداری حسینی جایگاه خاصی دارد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: مساجد باید جوانان را بپذیرند جوانان کشور ما متدین و روشن فکر هستند و ریشه دینداری و ادب آنها بسیار بالا است و گرفتاری و مشغله هایی دارند ولی متدین هستند و احترام بزرگتر ها را دارند.

 

علیخانی خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی باید کمک کنند در این وحدت هایی که در مراسم عزاداری سیدسالار شهیدان شهدا بودیم تقویت شود.

 

وی متذکر شد: هیئت امنای ما تعامل خوبی داشتند و مشکل جوانان امروز اشتغال و بیکاری است و باید در حوزه دولت و حاکمیتی به آن توجه شود.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی گرگان بابیان اینکه مواسات یکی از کارکردهای اجتماعی مساجد بود، افزود: هیئت امنای مساجد به کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مساجد توجه کنند و از این طریق می توانند زمینه مشارکت جوانان در فعالیت مساجد را افزایش دهند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار