۲۸ خرداد زمان انتخاب رییس دولت سیزدهم است و مردم در کنکاش پیدا نمودن فرد اصلح

نامزد های ریاست جمهوری و وعده‌های اقتصادی

به گزارش گلستان ۲۴؛ با نگاهی به اوضاع کشور و مردم عزیز درمیابیم که اولویت منتخب مردم در انتخابات باید ، اقتصاد و معیشت باشد .

در نگاه اسلام ، اقتصاد هدف غایی جوامع بشری نیست ( هدف سیر الی الله و سعادت نهایی است ) اما اقتصاد یکی از شروط موجود در جوامع اسلامی است و اجرای عدالت و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین پایه های حکومت اسلامی است چرا که اصول مکتب اقتصادی اسلام سه بخش است :

1.عدالت اقتصادی

2.جهاد اقتصادی

3.عزت اقتصادی

و اگر این اصول تاکنون طبق نظر و اندیشه امامین انقلاب اجرا می‌شد ، حال ضریب جینی کشور تا این حد بالا نبود و مطابق با نیاز مردم شعارهای تبلیغاتی نامزدها ، چنین وعده های مختلف اقتصادی نبود .

 و ای کاش شعار سال های اخیر اجرا می شد !

 باید از کسانی که متولی امر بوده اند سوال گردد که چرا تا کنون به اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید کمک نکردید و حالا شعار های چنین و چنان اقتصادی می دهید ؟!!!!

اگر جلوی تبعیض ها ، رانت ها ، فساد ها ، ریخت و پاش ها ، خصولتی کردن ها گرفته شود و اقدامات انقلابی ، کارجهادی و حمایت و جهش تولید صورت پذیرد ؛ هزینه هایی صرفه جویی ، و برای کاهش فاصله فقیر و غنی در جامعه استفاده و مسلماً شرایط ، خصوصاً برای قشر متوسط و ضعیف جامعه بهتر می شود .

 اما نکته ای که باید با هوشیاری به آن توجه داشت ، وعده های اقتصادی درست است ، بودجه کشور از دو بخش درآمدها و هزینه‌ کَردها تشکیل می گردد و نباید دو اظهار نظر نامعقول زیر را پذیرفت :

اگر من رئیس جمهور شوم نمی گذارم وضع اقتصادی و دلار و ... از این بدتر شود ( چرا که با اشاره بالا در بحث جلوگیری از اسراف منابع  ، توجه به بازار همسایگان و کشورهای هم سو برای صادرات جدید و عدالت ، جهاد و عزت اقتصادی می تواند شرایط را بهتر نمود )

 اگر من رئیس جمهور شوم یارانه نقدی و ... را چندین برابر ( عدد نامعقول ) می کنم ، این هم شدنی نیست خصوصاً در دو سه سال اول دولت جدید و با توجه به معیشت نامطلوب برخی مردم ، شعاری و در جهت جذب رأی دهک های پایین جامعه است .( باید در نظر گرفت که این وعده ها را مردم از شهریور یا نهایتاً مهر از رییس جمهور منتخب مطالبه دارند ، دولتی که با بودجه ۱۴۰۰ مصوب مجلس نگارش شده توسط دولت قبل خود باید سال خود را به اتمام رساند و سپس برای سال آتی خود ، بودجه با رویکرد های جدید اقتصادی تهیه نماید. )

پس همانطور که مقام معظم رهبری در باب انتخابات بیان داشته اند ، دو تکلیف و دو حق در انتخابات برای هر فرد مُتصور است :

حضور خود و ترغیب دیگران برای حضور پُر شور در انتخابات

انتخاب اصلح در انتخابات ۲۸ خرداد

و این مهم فقط با نگاه به کارنامه عملکرد نامزدهای محترم و نگاهی به برنامه های آنان صورت می پذیرد .

مجتبی لشکربلوکی

مدرس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار