مدیر کل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: با تدوین سند جامع به دنبال اعتلای جایگاه بقاع متبرکه در کشور هستیم.

سند جامع بقاع متبرکه کشور تدوین می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی ظهر امروز در جمع اعضای کنگره بین‌المللی یحی‌بن‌زید(ع) اظهار داشت : جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه بر کسی پوشیده نیست و اثرات معنوی و برکات زیادی به همراه دارد و  منطقه شمال کشور میزبان بسیاری از بقاع متبرکه است و سازمان اوقاف و امور خیریه با تدوین سند چشم انداز درصدد اعتلای جایگاه این بقاع متبرکه است.

وی با بیان اینکه در سال 1392 نخستین کنگره بین المللی امامزادگان برگزار شد، تاکید کرد: امامزادگان جایگاه والایی دارند و کنگره موضوعی امامزادگان هر سال توسط سازمان اوقاف  در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود وسال آینده  این کنگره در گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: کنگره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود ملی است ولی این کنگره را به شکل بین‌المللی دیدیم و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به برگزاری بین‌المللی این کنگره تاکید داشتند و اخذ مجوز صورت گرفته است.

وی افزود: تببین مقام و جایگاه حضرت یحیی بن زید(ع) و جمع آوری آثار و تحقیقات و پژوهش‌های علمی که بتواند جامعه علمی از این آثار بهرمند شوند و شناختی که از قبل برگزاری این کنگره نسبت به یحیی بن زید (ع) وجود داشت از اهداف برگزاری این کنگره بین‌المللی به‌شمار می‌رود‌.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: هجمه‌هایی که دشمن نسبت به بقاع متبرکه وارد می‌کند نشان از اثرگذاری این بقاع متبرکه در بعد فرهنگی دارد و اگر این امامزادگان و بقاع متبرکه اثرگذار نبود دشمن کاری با این بقاع متبرکه نداشت و معاندین بر این موضوع ورود پیدا نمی کرد.

موسوی متقی گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بقاع متبرکه قطب فرهنگی تبدیل شوند و سازمان اوقاف سالها است به این موضوع توجه دارد و دشمن نیز نسبت به این مهم ورود پیدا کرده و شبهه افکنی می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار