کانال تلگرامی حاجیلر مدعی شد؛

با پیگیری‌های انجام شده واقعیت این است که مجوز آموزشی این دانشگاه هیچ گونه مشکلی نداشته و مشکل تعطیلی آن اختلاف بر سر کاربری ملک با شهرداری می‌باشد.

واقعیت‌های پلمپ دانشگاه میلاد گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، کانال تلگرامی حاجیلر در خصوص پلمپ دانشگاه میلاد گلستان مدعی شد:

«از آنجایی که رسالت رسانه‌ها رعایت حقوق شهروندی و ایجاد امنیت روانی در جامعه و بیان واقعیت‌ها است خبرهایی در فضای مجازی در پی تعطیلی دانشگاه میلاد گلستان، که تنها دانشگاه غیرانتفاعی شهرستان مینودشت است و فرصت‌های زیادی را برای منطقه ایجاد نموده است، این موضوع را بررسی نموده و نکات ذیل را به استحضار هموطنان عزیز می‌رساند:

با پیگیری‌های انجام شده واقعیت این است که مجوز آموزشی این دانشگاه هیچ گونه مشکلی نداشته و مشکل تعطیلی آن اختلاف بر سر کاربری ملک با شهرداری می‌باشد.

همزمان با خرید ملک هتل استقلال توسط دانشگاه میلاد که مخروبه بوده و توسط بانک ملی ایران مصادره شده بود و همچنین اداراتی نظیر بهداشت سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اماکن و ... پلمپ شده بود و در آن فعالیت‌های ناثوابی انجام می‌شد، برخی از اعضای شورای شهر با جهت دهی پرونده این دانشگاه را به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بوده و رای ماده ۱۰۰ صادر شد مبنی بر اینکه کاربری این ملک گردشگری است و نباید فعالیت آموزشی انجام شود و آن را اجرا نمودند.

معمولاً در راه اندازی دانشگاهها    تمامی مسئولین همکاری لازم را به عمل می‌آورند، جای تعجب است که شهرداری مینودشت به سرعت تخلف را شناسایی و با سرعت بیشتر، اقدام به صدور رای و اجرای آن نموده است.

با بررسی مختصر، مشخص گردید بیش از ۲۰ مورد مشابه که دارای کاربری غیر آموزشی بوده فعالیت آموزشی انجام می‌دهند در این شهر موجود می‌باشد، نظیر مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های آزاد که برخی حدود سی سال مشغول به فعالیت می‌باشند، سوال اینکه چرا تنها با این دانشگاه برخورد می‌شود؟ ناگفته نماند طبق اطلاعات غیر رسمی به دست آمده در کشور بالغ بر 130 هزار مورد مشابه وجود دارد که فقط فعالیت آموزشی دارند.

با بررسی به عمل آمده از منابع موثق حدود ۲۰۰ رای کمیسیون ماده، ۱۰۰ در شهرداری مینودشت صادر شده است که اجرا نشده‌اند این سوال دیگر است که شهردار، شورای شهر و سایر مسئولین باید پاسخگو باشند البته در سطح استان حدود 3000  مورد رای ماده 100 صادر و اجرا نگردیده است.

در پایان با توجه به اینکه دانشگاه‌ها یک فرصت برای توسعه هر منطقه می‌باشند از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود هر چه سریعتر نسبت به رفع پلمپ این دانشگاه که مظلوم واقع شده است اقدامات لازم را نموده تا از تعطیلی آن مثل دانشگاه علمی کاربردی مینودشت و تضعیف دانشگاه آزاد جلوگیری به‌عمل آید، چرا که اگر چنین شود در آینده‌ای نزدیک این شهر بدون دانشگاه خواهد شد.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار