مدیر کل شیلات استان:

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان در زمینه آبزی پروری گفت: هر گونه آبزیان که در کشور پرورش داده می شود، امکان تولید در گلستان را نیز دارد و این موضوع می تواند به عنوان یک ظرفیت در استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

گلستان قابلیت پرورش تمام گونه های آبزی کشور را داراست

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان در زمینه آبزی پروری گفت: هر گونه آبزیان که در کشور پرورش داده می شود، امکان تولید در گلستان را نیز دارد و این موضوع می تواند به عنوان یک ظرفیت در استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، جلسه هماهنگی «نخستین رویداد کارآفرینی نوآورانه در صنعت شیلات و زنجیره تامین آبزیان کشور» با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، مدیر کل شیلات، نماینده بنیاد برکت کشور و استان،  و جمعی دیگر از مسئولین در محل معاونت اقتصادی استانداری گلستان برگزار شد.

مهندس سید جواد قدس علوی در این جلسه تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد شتاب توسعه آبزی پروری در استان بوده ایم که این امر نقش بسزایی در توسعه استان نیز داشته است.

وی افزود: پتانسیل یابی در حوزه آبزی پروری یکی از موضوعات قابل تامل است چرا که استفاده از این پتانسیل ها رونق اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

مدیر کل شیلات گلستان مجتمع پرورش میگو گمیشان، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان، پرورش ماهی در دریا(قفس و پن) و پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی را مهم ترین پتانسیل ها و طرح های اقتصاد مقاومتی استان دانست و اذعان داشت: نگاه شیلات همواره به حلقه های قبل و بعد زنجیره تولید در تمام طرح های آبزی پروری بوده است. چرا که معتقدیم با تکمیل حلقه های قبل و بعد از تولید در داخل استان، ارزآوری محصول تماما نصیب استان خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت آب چاه های کشاورزی جهت پرورش ماهی یادآور شد: استان گلستان مبتکر ، پیشگام و پیشرو این طرح بوده و زمینه افزایش بهره وری در چاه های آب کشاورزی را فراهم آورده است و وجود 18 هزار حلقه چاه مجاز در استان موقعیت بسیار مناسبی در راستای استفاده از این ظرفیت در استان ایجاد کرده است.

مهندس قدس علوی گلستان را به عنوان اولین استان پرورش دهنده ماهی در پن معرفی کرد و گفت: قفس های مورد نیاز جهت پرورش ماهی از سوی شرکت جهاد نصر در اختیار ساحل نشینان قرار گرفته است و در حال حاضر ساحل نشینان با تشکیل شرکت تعاونی، مشغول پرورش ماهی در قفس هستند.

همچنین نماینده بنیاد برکت در استان گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح دریا برکت با موضوع پرورش آبزیان به جای صید از دریا، با محوریت گلستان، در کشور در حال اجرا است، گفت: هدف از ایجاد طرح دریا برکت شناسایی اقشار ضعیف جامعه و هدایت و توانمند کردن آنها در حوزه آبزی پروری می باشد.

سلمان زاده در پایان با اشاره به پایلوت شدن استان های گلستان و بوشهر در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: 20 تسهیل گر به همراه 2 مجری در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در راستای ایجاد مشاغل روستایی طرح دریا برکت را پیگیری می کنند.

لازم به ذکر است نخستین «رویداد کارآفرینی نوآورانه در صنعت شیلات و زنجیر تامین آبزیان» از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در دی ماه سال جاری، با مشارکت شیلات، مرکز تحقیقات آبزیان آبهای داخلی و دیگر دستگاههای اجرایی برگزار می شود.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، مدیر کل شیلات استان، نماینده گان بنیاد برکت کشور و استان، مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی-گرگان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار