تابستان در ماه پایانی قرار گرفته است و کماکان مشکل کم‌آبی و قطعی برق مردم گرگان را بیش از همیشه کلافه کرده است، در حالی که روزانه دو ساعت برق قطع می‌شود و در برخی نقاط شهری گرگان مردم بیش از ۱۴ ساعت با قطعی آب مواجه هستند گویا صدای مطالبه‌گری مردم به گوش مسوولان این استان نمی‌رسد!.

وقتی صدای مطالبه‌گری مردم گرگان شنیده نمی‌شود/ ۲ ساعت قطعی روزانه برق و ۱۴ ساعت بی‌آبی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، تابستان که از راه می‌رسد شرایط جوی به گونه‌ای می‌شود که همه به قطعی آب و برق به دلیل شدت گرمای هوا و مصرف بیش از حد وسایل سرمایشی عادت کرده‌اند، اما آنگونه که مردم به شرایط آبداپته شدند مسوولان به حل مشکلات مردم در راستای تکلیف‌گرایی خود تمکین نمی‌کنند و همه چیز را به دست فصول سپردند که با ورود به پائیز و کاهش دمای هوا شاید بارانی ببارد و سرپوشی بر ضعف عملکرد مسوولان گذاشته شود، اینکه مرکز استان گلستان و آن هم در مناطق شهری مردم با بیش از ۱۴ ساعت قطعی روزانه آب و دو ساعت قطعی برق مواجه باشند ظلم بزرگی است.

*عادی‌انگاری مسوولان گلستان در قبال قطعی مکرر آب و برق

عادی‌انگاری مسوولان گلستان در قبال قطعی مکرر آب و برق شرایط را حتی از وضعیت قرمز کرونایی خطرناک‌تر کرده است و بدتر از آن عدم آگاهی برخی مسوولان از این شرایط سخت برای مردم است، چگونه می‌شود یک مسوول آنقدر از مردم فاصله بگیرد که از شرایط قطعی آب و برق مردم‌اش بی‌اطلاع بماند!

مسوولانی که وعده کرده بودند با وارد شدن چند حلقه چاه مشکل تامین آب مردم گرگان را حل کنند انگار یادشان رفته است و باید دائما بر این نکته تمرکز شود آقایان به داد مردم گرگان برسید، در مرکز استان که به سختی صدای مطالبه‌گری مردم به گوش مسوولان می‌رسد در نقاط محروم و کم‌برخوردار وضعیت چگونه است.

* وقتی مسوولان از پیگیری مطالبات مردم عقب ماندند

تمایلی به آن نداریم که مشکلات اقتصادی مردم را به مسائل سیاسی گره بزنیم اما گویا مسوولان دولت روحانی که هنوز در دولت جدید بر کرسی مسوولیت تکیه زدند منتظر ماندن یا رفتن خود از جایگاه تصمیم‌گیری هستند و این مسئله آنقدر مهم شده تا از پیگیری مطالبات مردم عقب بمانند، اگر چیزی غیر از این باشد سوال اساسی همچنان پابرجاست چرا کسی برای حل مشکلات درد مردم را نمی‌فهمد.

یکی از شهروندان «خیابان شهریار» که از قطعی آب و برق کلافه است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید به خدا خسته شدیم هر چه در مصرف آب و برق صرفه‌جویی می‌کنیم ولی باز هم قطعی مکرر دست از سرمان بر نمی‌دارد، آب در این منطقه از ساعت ۱۹ یا ۲۰ قطع می‌شود و تا روز بعد ساعت ۹ یا ۱۰ صبح آب نداریم، این چه وضعیتی است که برایمان درست کردند.

این شهروند گرگانی از مسوولان می‌خواهد هر چه زودتر به این وضعیت پایان دهند و ادامه می‌دهد: مشکلات اقتصادی، بیکاری و وضعیت کرونایی مردم را عصبانی کرده است دیگر با قطعی آب و برق مردم را بیش از پیش آزار ندهید.

یکی از مردم منطقه «ایرانمهر» هم از وضعیت قطعی آب و برق گله‌مند است و می‌گوید بیش از نصف روز آب نداریم که بهداشت فردی و خانوادگی تحت تاثیر بی‌آبی قرار می‌گیرد، برق که قطع می‌شود شرایط بدتر و گرمای هوا اعصاب همه را به هم می‌ریزد.

*بیش از ۱۴ ساعت آب نداریم

این شهروند گرگانی می‌افزاید: آب در منطقه «ایرانمهر» از ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه قطع و ساعت هفت صبح روز بعد وصل می‌شود یعنی بیش از ۱۴ ساعت آب نداریم تعجب می‌کنم مسوولان استان از این وضعیت مردم بی‌اطلاع باشند یا آنها در مناطق مرفه‌نشین ساکن هستند یا کسی جرات قطع آب و برق منازل آنها را ندارد، شاید اگر شرایط قطعی آب و برق برای همه یکسان بود زودتر شاهد رفع این مشکلات بودیم.

* نتیجه یک وعده!

فرماندار گرگان ششم تیرماه جاری خبری مبنی بر اضافه شدن ٢٠٠ لیتر بر ثانیه آب به شبکه آب شهر گرگان داد و این نکته را تاکید کرد که قرار است پنج حلقه چاه طرح اضطراری طی چند روز آینده وارد مدار شود که با انجام این طرح، ١٠٠ لیتر آب بر ثانیه به شبکه آب گرگان اضافه خواهد شد.

محمد حمیدی از کسری تولید ۴٧٠ لیتر بر ثانیه آب در گرگان نیز خبر داده بود و اینکه با توجه به جمعیت مرکز استان میزان آب مصرفی در این شهر یک هزار و ٧۵٠ لیتر بر ثانیه است.

طی روزهای اخیر نیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور استاندار گلستان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد برگزار شد و خبر آن روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت، در بخشی از این جلسه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به بی‌تدبیری‌های مدیران آب و برق استان در قطعی‌های مکرر و طولانی‌ مدت انتقاد کرد.

استاندار گلستان در اواسط بیان انتقادات مدیرکل اوقاف استان پاسخ داد، در حال حاضر قطعی‌ها به هیچ عنوان همانند گذشته نیست و در ادامه از اعضای جلسه پرسید کدام یک از شما آب شرب و برق شما در یک ماه گذشته قطع شده که چندین نفر از اعضای جلسه و خبرنگاران دست بلند کردند.

در ادامه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خطاب به استاندار گلستان گفت: شاید آب و برق منزل شما قطع نمی‌شود اما برای ما قطع می‌شود و بسیاری از مردم و کارکنان از این شرایط ناراضی هستند و با مشکل روبرو شدند.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد بیان کرد: کارمند به محل کار می‌آید آب قطع می‌شود، از محل کار به منزل می‌رود آب قطع می‌شود، شب تا صبح آب قطع می‌‌شود و حتی یک وضوی ساده برای نماز خواندن نمی‌توان با آب گرفت و این وضع به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست اما مردم صبورانه در حال تحمل این موضع هستند.

وی اضافه کرد: در بی‌تدبیری تمام برق اداره قبل از تعطیلی‌های ۶ روزه قطع شد و تمام دستگاه‌های اداره تا روز شنبه در معرض خطر قرار داشت و حتی این نقد را به مدیر شرکت توزیع نیروی برق استان اعلام کردم که حداقل زمانی قطع کنید که پایان ساعت کاری باشد و با این مشکلات روبرو نشویم؛ بی‌تدبیری‌ها تا کی باید ادامه داشته باشد.

*چاره‌اندیشی مسوولان در برابر کمبود آب شرب!

استاندار گلستان در خصوص کمبود آب شرب در استان و در پاسخ به این نقد اعلام شده گفت: در یک ماه گذشته در جلسات مختلف با تدبیرهای انجام شده تصمیماتی گرفته شد که قطع برق در استان به حداقل ممکن برسد که این مهم محقق شد.

هادی حق‌شناس بیان کرد: در مورد آب شرب گرگان مشکل آن اساسی است، وقتی بیش از ۹۰ درصد آب شرب گرگان از چاه تامین می‌شود و شرایط کشور در شرایط کم‌آبی است، این مشکلات وجود دارد و حل این مشکل نیازمند اقدام اساسی است که آن اقدام اساسی هم احداث سد است.

وی اضافه کرد: قطع برق علت اساسی و اصلی قطع آب شرب در استان نیست بلکه حتی اگر برق هم وصل باشد باز هم برای تامین آب شرب با مشکل روبرو هستیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: برخی مسائل را نباید به برخی مسائل ربط دهیم.

گفتنی است، چند ماهی است که در استان گلستان به ویژه در شهر گرگان آب شرب از ساعت ۱۸ دچار افت و یا قطعی شده و این قطعی تا صبح فردا ادامه دارد که باعث نارضایتی شدید مردم و ایجاد مشکلات بسیاری شده است.

و حالا بعد از گذشت چند ماه مردم گرگان همچنان از ساعت‌ها بی‌آبی رنج می‌برند و مشکلات این بخش با وجود آنکه از طریق رسانه‌های مختلف استان مخابره می‌شود اما مسوولان استان چاره درخوری برای رفع این معضل تدبیر نکردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار