جعفری نحوه واکسیناسیون کرونا در بیماران خاص و صعب العلاج را تشریح کرد و گفت: این دسته از بیماران برای دریافت واکسن باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نحوه واکسیناسیون کرونا بیماران خاص در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ناهید جعفری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اوج واکسیناسیون بیماران خاص فروردین و اردیبهشت ماه بود که در آن زمان لیست این بیماران جمع آوری شد و همکاران ما در مکان خاصی نسبت به واکسیناسیون این دسته از بیماران اقدام می کردند اما اخیراً پروتکل خاصی برای واکسن کرونای بیماران خاص در نظر گرفته شده و این افراد باید در مراکز درمانی واکسینه شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر که تعداد بیماران خاص برای واکسیناسیون کرونا کمتر شده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان لیست این بیماران را جمع آوری کرده و روز مشخصی را برای واکسیناسیون آنها اختصاص می دهد.

 

وی بیان کرد: افرادی که به کرونا مبتلا می شوند برای دریافت واکسن از زمان ابتلا به ویرس باید 6 هفته و از زمان بهبود بیماری باید چهار هفته صبر کنند و سپس نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

جعفری ابراز داشت: ایمنی دوز اول واکسن کرونا بسیار کم است و افرادی که واکسن کرونا را تزریق می کنند نباید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی بی توجه باشند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به این پرسش که تکلیف کسانی که واکسن اسپوتنیک دریافت کردند اما برای دوز دوم این نوع واکسن موجود نیست چیست، خاطرنشان کرد: کمبود واکسن اسپوتنیک کشوری است و این نوع واکسن وارد کشور نشده است، البته دوز دوم واکسن اسپوتنیک تا سه ماه قابلیت تأخیر دارد و ما به دنبال یک پاسخ شفاف و یا صدور مجوز هستیم که در صورت نبود اسپوتنیک در فاز دوم چه واکسنی به این افراد تزریق شود.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر گروه های سنی 55 به پایین در گرگان و در شهرستان ها گروه های سنی 60 به پایین می توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

جعفری گفت: افرادی که به هر دلیلی کارت ملی به همراه ندارند باید با شناسنامه عکس دار و کد ملی برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار