مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان از پرداخت یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: این تسهیلات منجر به اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۹ نفر شده است.

اشتغال بیش از ۲ هزار گلستانی با تسهیلات ۱۱۰۰ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، موسی‌الرضا شریفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون اظهار کرد: بانک توسعه تعاون استان گلستان یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی طی دو سال اخیر پرداخت کرده است این تسهیلات منجر به اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۹ نفر شد و گلستان رتبه پنجم را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک توسعه‌ای، تخصصی و دولتی است و در راستای حمایت از بخش تعاون ایجاد شده است، تصریح کرد: تا پایان مردادماه جاری ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است و رقم تسهیلات پرداختی در بخش صنعت ۴۳۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان بیان کرد: در مجموع نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال از محل بند الف تبصره ماده ۱۸ تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

شریفی در خصوص اعطای تسهیلات به آسیب‌دیدگان سیل سال ۱۳۹۸ گفت: در این زمینه تکلیفی برای بانک دیده نشد اما ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت، تعمیرات و معیشت کسانی که در سیل دچار مشکل شدند پرداخت کردیم.

وی افزود: بانک توسعه تعاون هر جایی که مسوولیت اجتماعی ایجاب کند به کمک و یاری مردم شتاب خواهد کرد، رویکرد ما این است اگر با مردم باشیم می‌توانیم گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان اشاره کرد: در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی باید به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود سقف تسهیلات یک میلیارد ریال با بازپرداخت هفت ساله است.

شریفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۱ میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان پرداخت شده است و این تسهیلات در بخش‌های مختلف نظیر اشتغال پایدار روستایی، رونق تولید، سیل و بند الف تبصره ماده ۱۸ بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ شعبه و باجه در استان فعالیت دارند، افزود: تمامی شهرهای استان به جز مراوه‌تپه و گالیکش شعبه وجود دارد در گرگان نیز دو شعبه و یک باجه بانک توسعه تعاون فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار