قاسمی گفت: مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش زمینه اشتغال ۷۴ معلول را در سطح استان گلستان فراهم کرد.

اشتغال ۷۴ معلول با تلاش مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش/ ضرورت حمایت از اشتغال معلولان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «فرهاد قاسمی» صبح امروز (پنجشنبه 17 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش در سال 96 به بهره برداری رسید این مرکز پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت مانند اعصاب و روان، جسمی و حرکتی و معلولیت ذهنی، بینایی و شنوایی را پشتیبانی می کند.

 

مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش ادامه داد: در افراد دارای معلولیت شغل هویت به شمار می رود و در ابتدا درآمد برای معلولان مطرح نیست و این افراد به دنبال ثابت کردن خود هستند .

 

قاسمی بیان کرد: افراد دارای معلولیت قدرت جابه جایی شغلی مثل انسان های عادی را ندارند و از این جهت برای کارفرما سرمایه گذار خوبی است که از این افراد به کارگیری کنند.

 

وی افزود: افراد دارای معلولیت برای کاریابی و مشاوره شغلی از طریق سازمان بهزیستی به این مرکز معرفی می شوند و پس از آنالیز این افراد شغلی که دوست دارند و توانایی اجرای آن را داشتند را برای این افراد پیدا می کنیم.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه  اشتغال بیش از 74  نفر از افراد دارای معلولیت با مشاوره این مرکز انجام شده است، گفت: یک معلول اعصاب و روان، 35 معلولان جسمی و حرکتی ، 17 معلول ناشنوا و همچنین هشت معلول دارای  مشکلات بینایی و هشت معلول ذهنی  از سال 97 تاکنون از طریق پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش شاغل شدند.

 

قاسمی تاکید کرد: بازه زمانی سه ماه برای انطباق افراد دارای معلول با محیط کار به عنوان دوره کارورزی به صورت رایگان در نظر گرفته می شود و تنها دو مورد از معرفی ما به کارفرما جذب نشده و مابقی مشغول به فعالیت شدند.

 

وی بیان کرد:  از 30 درصد بیمه تامین اجتماعی حق کارفرما دولت 23 درصد را به کارفرمایانی که معلولان را به کارگیری کردند باز می گرداند و برای هر فردی که به کارگیری می شود  پس از 6 ماه پرداخت حق بیمه سازمان بهزیستی تسهیلاتی به مبلغ 50 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد به کارفرمایان اعطاء می کند که سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول افزود: 29 شرکت و موسسه با مجموعه مرکز پشتیبانی شغلی معلولان بهکوش در ارتباط هستند و براساس مجوز بهزیستی سالانه می توانیم زمینه اشتغال 50 نفر را فراهم کنیم.

 

قاسمی بیان کرد: جبران کارایی در سال های ابتدایی به کارگیری از معلولان در نظر گرفته شده و براساس شدت معلولیت میزان جبران کارایی برحسب اعتبارات بهزیستی انجام می شود.

 

وی به تخصیص اعتبارات بهزیستی اشاره کرد و گفت:  بحث متمرکز شدن اعتبارات بهزیستی تامین اعتبارات مرکز پشتیبانی شغلی معلولان برای مدتی از قلم افتاده بود و با وجود اینکه چهار سال از اجرای این طرح می گذرد ولی هنوز مشکلاتی در تامین اعتبارات داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار