فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی، یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های اصلی سپاه است، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه که مأموریت رفع محرومیت را در استان دارد تا کنون ۲۱ میلیارد تومان در مناطق دورافتاده استان هزینه کرد.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بازوی توسعه استان گلستان است/ تخصیص ۲۱ میلیاردتومان برای محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار علی ملک شاهکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در کنار همه وظایف و مأموریت‌هایی که سپاه برعهده دارد، محرومیت‌زدایی یکی از مهمترین مأموریت‌هاست که دو بازوی اجرایی آن شامل بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی، این وظیفه خطیر را برعهده دارند.

وی گفت: بخشی از فعالیت‌های سپاه در قالب اقدامات مربوط به محرومیت زدایی از جمله ساخت مدرسه، خانه عالم، غسالخانه، ایجاد جاده‌های بین مزارع، کانال‌های آبرسان، انتقال و تأمین آب شرب، آبرسانی به روستاها، آسفالت معابر و غیره از جمله اقداماتی است که در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با همت و تلاش جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه نینوای استان افزود: بخشی از فعالیت‌های سپاه نیز در راستای کمک به توسعه زیرساخت‌های استان با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و کمک گرفتن از دیگر نهادها از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در دست اجرا قرار دارد.

وی بیان داشت: پروژه‌های زهکشی در دستور کار قرارگاه خاتم قرار دارد و در کنار آن برقی کردن چاه‌های آب کشاورزی، لایروبی آببندان‌ها و غیره از دیگر پروژه‌هایی است که برای توسعه زیرساخت‌های استان انجام می‌شود.

سردار ملک گفت: یکی از کارهای خیلی مهم که علاوه بر رفع محرومیت زمینه ارتقای سطح بهداشت و رفاه را نیز به همراه دارد، آبرسانی به روستاهای محروم استان است که در هفته‌های اخیر آبرسانی به روستای " بالکور" توسط سپاه نینوای استان انجام شد و بیش از چند صد خانوار از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون حدود 30 روستای استان با کمک سپاه و بسیج و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان آبرسانی شده است و در این بخش سپاه، به کمک شرکت آب و فاضلاب استان رفته است.

فرمانده سپاه نینوای استان با بیان اینکه تا کنون 21 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مختلف محرومیت زدایی از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار استان هزینه شده است، گفت: تا پایان امسال نیز پروژه‌های متعدد محرومیت زدایی دیگری در دستور کار داریم که به مرور به بهره برداری خواهند رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار