مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان خبر داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای گرگان و ۱۰ میلیارد تومان برای آزادشهر، رامیان، بندرگز و گنبدکاووس از محل تنش آبی تامین شده است.

تزریق ۳۰ میلیارد تومان برای حفر ۲۰ حلقه چاه در گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان24، بهزاد هرمزی عصر امروز در جلسه اضطراری نمایندگان استان گلستان با موضوع آب و مشکلات آبرسانی اظهار کرد: طرح آبرسانی به 943 روستای بیش از 20 خانوار در سطح استان از دهه 70 و 80 با همکاری جهاد سازندگی و کشاورزی در قالب 56 مجتمع آبرسانی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در شمال استان منابع تامین آب نداریم و منابع تامین آب در قسمت های جنوبی استان قرار دارد این در حالی است که تراکم برخی از جمعیت در نقاط شمالی است و باید منابع آبی را در این نقطه مستقر کنیم.

هرمزی بابیان اینکه 12  مجتمع آبرسانی روستایی در استان گلستان به اتمام رسیده است، افزود:  44 مجتمع در حال اجرا است.

وی بیان کرد: به دلیل آنکه در تابستان همه چاه های کشاورزی روشن می شود سطح آب های زیر زمینی کاهش می یابد و در این مدت بالغ بر 200 میلیون مترمکعب از حجم آب های زیرزمینی کاسته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هفت هزار خط انتقال در سطح استان اجرا شده و برای اینکه بتوانیم این خط انتقال را در سطح استان تکمیل کنیم به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

هرمزی بیان کرد: 20 حلقه چاه برای سطح استان گلستان در نظر گرفته شده تا مشکلات آبرسانی برای شهرهای استان کمتر شود اما در سال 99 تنها 500 میلیون تومان به جای 50 میلیارد تومان به ما اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: در سالجاری نیز 20 میلیارد تومان برای گرگان و  10 میلیارد تومان برای آزادشهر، رامیان، بندرگز و گنبدکاووس از محل تنش آبی تامین شده که در 28 خرداد به ما این اعتبارات ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار