مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر از آغاز برداشت پنبه و ذرت در مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت پنبه و ذرت در آزادشهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین ممشلی مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: برداشت پنبه در مزارع دیم بهاره شهرستان آغاز شده است و از ۵۴ هکتار سطح اراضی قابل برداشت پنبه و با میانگین عملکرد برداشت ۲ تن در هکتار، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن پنبه برداشت شود.

او افزود: کشاورزان پنبه‌کار با حداقل مدیریت در مزارع می‌توانند ۲ تن پنبه تولید کنند، اما با مدیریت صحیح و آبیاری و کوددهی مناسب در کشت بهاره و استفاده از راهنمایی کارشناسان جهادکشاورزی، عملکرد می‌تواند تا ۴/۵ تن در هکتار نیز افزایش داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر گفت: برداشت ذرت هم در مزارع زودکاشت شهرستان آغاز شده و در سال جاری، کشت ذرت نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

ممشلی افزود: قیمت فعلی خرید هر کیلوگرم ذرت، هزار و ۲۰۰ تومان است، ولی با توجه به کمبود علوفه و خشکسالی، پیش‌بینی می‌شود قیمت خرید علوفه‌تر ذرت در سال جاری به حدود هر کیلوگرم ۲هزار تومان یا بیشتر هم برسد.

او ادامه داد: در صورت حصول ۴۰ تن عملکرد با قیمت فروش هزار و ۲۰۰ تومان، امکان دستیابی به درآمد ناخالص ۴۸ میلیون تومان در هر هکتار برای کشاورز میسر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار