معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان خبرداد و گفت: این بیماری در زمان شیوع کرونا به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن تشدید شده است.

۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در گلستان بستری هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدمهدی زرگران در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون تعداد بیماران کرونایی در گلستان رو به کاهش بوده و از دو هزار بیمار بستری در قله پیک به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: میانگین بستری های روزانه کاهش یافته و با توجه به نسبت ورودی به خروجی، روزانه تعداد بیماران حدود ۴۰ نفر کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فوتی کرونایی در گلستان اتفاق افتاده است، ادامه داد: شرایط بیمارستان ها نسبت به اوج پیک بهتر شده و بستری بیماران غیرکرونایی که پذیرش آنها متوقف شده بود، آغاز شده است.

زرگران اضافه کرد: متاسفانه احتمال وقوع مجدد در اواخر مهر و آبان وجود داشته و ممکن است حتی زودتر از آن اتفاق بیفتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: واکسیناسیون عامل محافظتی بوده که در گلستان هم تشدید شده و مردم هم می توانند کمک خوبی برای کاهش نفرات درگیر در پیک بعدی باشند.

وی همچنین از بستری ۲۰ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در استان خبرداد و گفت: این بیماری قبل از آن هم وجود داشت ولی در زمان کرونا به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن تشدید شده است.

زرگران با بیان اینکه در هندوستان قارچ سیاه ۸۰ برابر افزایش یافته است، افزود: درمان این بیماری مشکل است و معمولاً با جراحی و داروهای ضد قارچ انجام می‌شود و در گلستان هم تیم درمانی و کمیته علمی آن تشکیل شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار