مدیرکل آموزش و پروش گلستان گفت: ۳۸۵ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را در این استان آغاز خواهند کرد که این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱۱ هزار نفر بیشتر است.

شمار دانش‌آموزان گلستانی در سال تحصیلی جدید افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این تعداد دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه تحصیل می کنند که حدود ۴۵۰ مدرسه غیرانتفاعی و مابقی دولتی هستند.

وی با اشاره به این که حدود ۳۰ درصد کلاس‎های درس استان نیاز به مقاوم ‎سازی و نوسازی دارند، خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی، تجهیز و نگهداری استان برای سال تحصیلی جدید ۱۰۷ کلاس احداث کرد که تحویل این نهاد آموزشی شد.

وی یادآور شد: هر چند اداره کل نوسازی تجهیز و نگهداری مدارس استان در تابستان سال جاری اقداماتی در خصوص نوسازی و بهسازی انجام داد اما برای برطرف شدن کل مشکل استان، نیاز به اقدام بزرگتری است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان داشت: سرانه فضای دانش‌آموزی در استان حدود چهار و هفت دهم مترمربع است در صورتی که میانگین کشوری پنج و هشت دهم مترمربع ثبت شده است.

گوهری‌راد اضافه کرد: ۹۰ درصد همکاران ما در بخش‌های مختلف دُز اول واکسن کرونا و ۴۰ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در ۲ سال اخیر سال تحصیلی و عدم استقبال خانواده‌ها از مدارس غیردولتی بیان کرد: هزینه مدارس غیردولتی در صورت برگزاری برنامه‎ های فوق برنامه به حدود ۱۲۰ میلیون ریال می‌رسد اما زمانی که کلاس‌های فوق برنامه نباشد، نباید هزینه‌ای پرداخت شود، مگر آن که اولیای دانش‌آموزان به منظور تقویت درس فرزندان خود بخواهند کلاس‌های خارج از ساعت درس را برگزار کنند که باید هزینه آن را والدین پرداخت نمایند.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی مانند گرگان و گنبدکاووس استقبال خانواده‌ها بیشتر از سایر نقاط استان است اما مشکل اصلی ما این است که دانش آموزانی که قبل از شیوع کرونا در مدارس غیردولتی تحصیل می ‎کردند به دلیل هزینه ‎بر بودن و آموزش مجازی والدین رغبتی برای حضور فرزندانشان در آن مدارس دیگر ندارند و به سمت مدارس دولتی گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند و همین مساله باعث شده تا تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی بیشتر از سال‌های گذشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص مدارس تک نوبته گفت: تمایل ما به حضور دانش‌آموزان در مدارس تک نوبته است و از سوی دیگر با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان در مقطع متوسطه، ۸۵ درصد مدارس این مقطع تحصیلی ۲ نوبته هستند.

گوهری‌راد تصریح کرد: در زمان حاضر مشکلی در این مدارس نداریم اما با توجه به گرایش بیشتر دانش‌آموزان به مدارس دولتی در سال تحصیلی جدید، مشکلاتی خواهیم داشت و از سوی دیگر مدارس حاشیه شهر گرگان که تک نوبته هستند با توجه به این استقبال و شرایط موجود، برغم مخالفت ما، باید آنها را هم ۲ نوبته کنیم.

وی در زمینه پرداخت وجه در هنگام ثبت نام، اضافه کرد: هیچ مدیر یا فردی حق ندارد در زمان ثبت ‎نام وجهی به غیر از بیمه و کتب درسی دریافت کند اما در ادامه کار نیز خانواده‎ها می ‎توانند برای ارتقا کیفیت تحصیلی به مدرسه کمک کنند که این کار، هم در قانون و هم دستورالعمل‎های اجرایی ذکر شده است.

وی تاکید کرد: با مدیرانی که به اجبار در هنگام ثبت‎ نام دانش آموزان وجهی دریافت می‎ کنند برخورد خواهیم کرد.

وی بدون اشاره به تعداد مدیران گفت: سال گذشته تخلفاتی گزارش شد که متخلفین خلع ید شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار