صادقی از خدمت رسانی به دامداران مناطق محروم و کم برخوردار گلستان در قالب طرح کاروان سلامت دام خبر داد.

خدمت رسانی «کاروان سلامت دام» به دامداران مناطق محروم گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ یاسر صادقی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس انعقاد تفاهم نامه ای که بین ستاد اجرایی فرمان امام سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گلستان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان منعقد شده خدماتی به دامداران روستاهای محروم و دورافتاده گلستان در قالب طرح کاروان سلامت دام ارائه می شود.

 

معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان ادامه داد: در این طرح کاروان سلامت با تیمی متشکل از دامپزشکان به سراغ دامداران مناطق کم برخوردار می روند تا ضمن آگاهی بخشی از تنها منبع درآمد دامداران محافظت کنند.

 

وی ابراز داشت: در این طرح علاوه بر ارائه آموزش های لازم به دامداران از بیماری های دام پیشگیری می شود و در صورت مشاهده بیماری در دام ها، درمان آن به صورت جهادی انجام خواهد شد.

 

صادقی رسیدگی به وضع نهاده ها و علوفه مورد نیاز دامداری های خرد و روستایی را از دیگر اهداف کاروان سلامت برشمرد و افزود: در موضوع تغذیه با آمار و اطلاعات دقیقی که از تعداد دام و دامداری های گلستان جمع آوری می شود دغدغه ما تأمین نهاده و علوفه دامداران با کمک تعدادی از دستگاه های اجرایی و کارخانجات است تا دام های مولد ما در شرایط کمبود نهاده تلف نشوند.

 

معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان متذکر شد: کاروان سلامت از تمامی دامداری های 12 منطقه مرزی داشلی برون گنبدکاووس سرکشی خواهد کرد و به مشکلات دامداران این مناطق رسیدگی می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار